עבודות שירות לד"ר אילן הלוי שהורשע במתן טיפול רפואי רשלני

נקבע כי ד"ר הלוי, שפתח מתחם ללידות בשטח ביתו, פעל ברשלנות תוך סיכון הנשים והתינוקות. רישיונו המקצועי הותלה על ידי משרד הבריאות
אייל חן |
אילוסטרציה

שופטת ביהמ"ש השלום פתח תקווה, אליאנא דניאלי, גזרה 9 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, על ד"ר אילן הלוי, אשר פתח מתחם ללידות בית בשטח ביתו. ד"ר הלוי יפצה שתי מטופלות בסכום כולל של 25 אלף שקלים.

ד"ר הלוי, רופא נשים, מומחה במיילדות וגניקולוגיה, פתח מתחם ללידות בית בשטח ביתו, הוא הורשע בביצוע עבירות של טיפול רפואי רשלני, הפסקת הריון בניגוד לחוק, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה ובעבירות על פקודת בריאות העם ופקודת הרופאים. מדובר בחמישה אישומים לפיהם ביצע את המעשים שיוחסו לו ביולדות ובמטופלות שהגיעו למתחם, והפר צווים שהושתו עליו ועל המתחם במטרה למנוע את המשך ההתנהלות במקום.

בית המשפט קבע כי הנאשם פעל בניגוד לסטנדרט הרפואי המקובל, ויילד במתחם נשים אשר עקב נסיבות הכרוכות בעיקרן בניתוחים קיסריים בעברן, נקבע כי קיים סיכון בילוד נשים אלו בלידת בית. במעשיו ובמחדליו הביא לסיכונן הנשים ותינוקותיהן.

כתם על הפעילות המקצועית

עוד קבע בית המשפט כי מדובר במקרה ייחודי ומורכב, שכן הרשעתו של רופא בגין טיפולו המקצועי אינה מעשה תדיר.

בגזר הדין נקבע כי הרשעת רופא, לגביו העידו נשים רבות על אודות מקצועיותו ותרומתו להן, כמו גם תרומתו לסוגיית לידות הבית בישראל, מהווה כתם על פועלו המקצועי. רישיונו המקצועי של הנאשם הותלה על ידי משרד הבריאות, וספק אם ומתי יותר לו לשוב לעסוק במקצוע שהוא רואה בו שליחות. למרות בקשת המדינה בית המשפט קבע שאין מקום לחלט את נחלת המגורים של הנאשם, בה בוצעו העבירות.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אליאנא דניאלי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות