שוכר שלא אפשר לציבור לעשות שימוש במקלט בשעת חירום פונה בצו

רשם ההוצאה לפועל הורה על הוצאת הצו למורה לתורה ששכר את המקלט לצורך שיעוריו: אין הדעת סובלת מתן הגנה לחייב אשר מזלזל בחיי אדם"
רונן לוי |
מקלט, ארכיון (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

מקלט בדרום הארץ הושכר על מנת שהשוכר יעביר בו שיעורי תורה. בשל המלחמה, הוא התבקש לפנות אותו, אולם סירב ולאחר קבלת צו בית משפט, רשם ההוצאה לפועל, דרור אדרי, הורה על קיצור תקופת האזהרה לשם הגנה על חיי אדם ושלום הציבור וכתב בהחלטתו: "אין הדעת סובלת, כי תינתן הגנה לחייב, אשר מזלזל בחיי אדם, אינו מאפשר לציבור לעשות שימוש במקלט בשעת חירום".

כאמור, לחייב נתנה הסכמה לעשות שימוש במקלט לצורך קיום שיעורי תורה. בשל המלחמה הוא התבקש לעזוב את המקלט, אך סירב לעשות כן ולאחר פנייה לבית המשפט ניתן פסק דין לפינויו מהמקלט. הזוכה פנתה לרשם ההוצאה לפועל בבקשה להמצאת אזהרה לחייב על פתיחת תיק בהוצאה לפועל לפינוי מושכר תוך 10 ימים.

חוק ההוצאה לפועל, קובע, כי משהוגשה בקשה לביצוע פסק הדין, ימציא מנהל לשכת ההוצאה לפועל לחייב אזהרה שעליו למלא אחר פסק-הדין, בתוך תקופה של 20 ימים מיום המצאת האזהרה, ואולם לעניין בקשה לביצוע פסק דין לפינוי מושכר, רשאי רשם ההוצאה לפועל לקבוע תקופה אחרת, ובלבד שלא תפחת מ-20 ימים אלא מטעמים מיוחדים שיירשמו, ולעניין פינוי דירת מגורים, לא תפחת התקופה מ-10 ימים. עוד צוין בהחלטה, כי חוק ההוצאה לפועל מותיר לרשם ההוצאה לפועל, את הסמכות לקצר את תקופת האזהרה לפינוי מושכר וזאת מטעמים מיוחדים שיירשמו.

"סכנה לחיי אדם באופן זועק"

הרשם אדרי ציין בהחלטתו, כי התקנות מותירות לרשם ההוצאה לפועל, את הסמכות לנקוט בהליכי פינוי מטעמים מיוחדים וכן הדגיש כי במקרה הנוכחי מתקיימים טעמים מיוחדים, המדובר בפינוי מקלט בשעת מלחמה, אשר מטרתו להגן על הציבור ולאפשר התגוננותו, מניעת אפשרות שימוש הציבור במקלט, יש בה סיכון חיי אדם באופן זועק ובלתי מתקבל על הדעת. "במקרה הנוכחי מתקיימים טעמים מיוחדים כבדי משקל, כאשר הלכה למעשה בכל רגע שהחייב לא מפנה את המקלט בהתנהגותו זאת הוא חושף את הציבור בשעת חירום ובעת מלחמה לסכנת חיים", כתב הרשם בהחלטתו.

עוד הוסיף: "אין הדעת סובלת, כי תינתן הגנה לחייב, אשר מזלזל בחיי אדם, אינו מאפשר לציבור לעשות שימוש במקלט בשעת חירום, דבר אשר אף סביר שגורם לסובבים לנהל את חייהם בצל המלחמה בידיעה שהמקלט המצוי בסביבתם אינו זמין עבורם ועליהם לחפש פתרונות שהם פחותים בהיררכית ההגנה על שלומם בעת אזעקה וצורך בפנייה למקלט והדבר מייצר מציאות בלתי מתקבלת על הדעת שאין לקבלה. בנסיבות, קיצור תקופת האזהרה הוא מתבקש לשם הגנה על חיי אדם ושלום הציבור באופן המובהק ביותר".

לאור האמור, הורה הרשם אדרי, כי בשל התקיימות טעמים מיוחדים, הזוכה רשאית לנקוט הליכי פינוי החייב מהמקלט ללא דיחוי והורה על קיצור תקופת האזהרה ל-10 ימים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות