בני הזוג אורלי וילנאי וגיא מרוז זכו בתביעת לשון הרע

ביהמ"ש קבע כי עופרה ענקרי שפרסמה בין השאר כי בני הזוג הם אחראים ל"גניבת ילד כהה עור", כי מדובר בלשון הרע והיא תפצה אותם ב-47.5 אלף שקלים
נעמה כהן |
אורלי וילנאי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי עופרה ענקרי שפרסמה בין השאר על בני הזוג אורלי וילנאי וגיא מרוז, כי הם אחראים על "גניבת ילד כהה עור", שמדובר בלשון הרע והורה לה לפצות את בני הזוג ב-47.5 אלף שקלים כולל שכ"ט עורך דין.

אנשי התקשורת, אורלי וילנאי וגיא מרוז אשר בין היתר הגישו את תוכנית הבוקר "אורלי וגיא" והשתתפו בתוכנית הדוקו ריאליטי "מחוברים", אושרו כמשפחת אומנה לילד בן שלוש לאם מאריתריאה, הנמצא אצלם תשע שנים והנתבעת עפרה ענקרי, פעילה חברתית שמלווה נשים רבות בתהליכי שיקום, ועזרה מול המוסדות השונים כתבה על בני הזוג בעמוד הפייסבוק שלה "ימי הם זוג הנכלולים אשר גנבו ילד כהה עור מאמו? מי הם זוג הנכלולים שגנבו ילד מאמו ומשמשים לו הורי אומנה, ומצהירים כי הוא בנם? מי הם זוג הנכלולים שבפרוטקציה קיבלו אל חיקם ילד שיש לו אמא טובה ואוהבת, שהם עצמם אינם עומדים בסטנדרטים של אימוץ? מי הם זוג הנכלולים מלקקי תחת למשרד הרווחה ולעמותות אומנה, מנצלים את מעמדם, כדי לספק את צורכיהם על חשבון כאבה של אמא חלשה…".

"ייחסה לתובעים תכונות שליליות"

בא כוחם של בני הזוג, שלח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים ולפיו ענקרי מתבקשת להסיר לאלתר את הפרסומים הפוגעניים, לפרסם באותו מקום ובאותה צורה התנצלות כלפי התובעים ולפצות אותם בסך 100 אלף שקלים. ענקרי מצידה דחתה את טענותיהם והשיבה "לפעמים משלוח מכתבי התראה גורם לנזק חמור יותר ללקוח". בעקבות דחיית המכתב הוגשה התביעה. כעת קבעה השופטת דורית קוברסקי כי הפרסום באתר הנתבעת עונה להגדרת "פרסום" ומהווה לשון הרע, כאשר הוא מייחס לתובעים "גניבת ילד כהה עור", "נכלוליות", ו"מלקקי תחת" למשרד הרווחה ולעמותת האומנה, תוך ניצול מעמדם על חשבון האם הביולוגית.

"הצגת התובעים כמושחתים, גנבים, נכלוליים ו"מלקקי תחת" היא פוגענית, משפילה ובוטה. עסקינן בדברים נוקבים, חד משמעיים המייחסים לתובעים תכונות שליליות בלשון המעטה, בניגוד לביקורת לגיטימית. אני דוחה את טענת "אמת דיברתי". ענקרי לא הוכיחה שהיה בפרסום אמת, סביר בעיני שהליך האומנה התנהל כדבעי בפיקוחו של בית המשפט. עובדה שהתובעים מגדלים את הילד כבר תשע שנים", כתבה השופטת והוסיפה: "אני מקבלת את עדותו והסברו של מרוז, ענקרי לא הוכיחה שבעורמה ובנכלוליות התובעים קיבלו לחזקתם את הילד, שהתובעים "גנבו" או "קנו" אותו, למרות הביטוי הבלתי מוצלח של מרוז בעניין זה בתוכנית "מחוברים"".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת דורית קוברסקי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות