האם לשוטר מותר לדוג באזור אסור?

לאחר שנתפס דג בקיבוץ פלמחים בניגוד לחוק, איים השוטר על פקח רשות הטבע והגנים והבטיח נקמה בדמות קנס על עבירת תנועה. הוא נידון לנזיפה חמורה
גילי סיוון-כהן |
דייג (למצולם אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יש שוטרים שאוהבים לתת דוחות אבל כאשר הם עוברים עבירה בעצמם קשה להם לשלם על מעשיהם ואף מאיימים. כך אירע לסגן מפקד משרד תנועה בתחנת משטרה, אשר נתפס על ידי פקח כשהוא מבצע דייג לא חוקי. כשהבין שהוא הולך לקבל קנס בסך 700 שקלים קנס, לא התבלבל ואמר לפקח שגם הוא יקבל ממנו קנס של 250 שקלים ו-6 נקודות. באחרונה נגזר דינו לנזיפה חמורה.

על פי כתב האישום, שירת הנאשם כסגן מפקד משרד תנועה בתחנת משטרה. באחד הימים הוא יצא לדוג באזור קיבוץ פלמחים ופקח של רשות הטבע והגנים שמילא תפקידו כדין, בעקבות חשד שיחד עם אדם נוסף, השוטר ביצע דיג בלתי חוקי, בין השוטר לפקח התפתח דין ודברים, שבעקבותיו קרא הפקח לפקח נוסף על מנת שיסייע לו בחקירת השוטר והאדם הנוסף. כשהבין השוטר כי הוא צפוי לקבל קנס בסך 700 שקלים, אמר הנאשם לפקח כי אם הוא מתעקש לעשות את העבודה שלו, גם הנאשם יעשה את העבודה שלו, ויטיל עליו ועל חברו קנסות בגין עבירות תנועה, באומרו: "אם אני מקבל את הדו"ח…ישר הוא מקבל 250 שקל ו-6 נקודות…".

"פגיעה בתדמית המשטרה"

הפקח לא ויתר לשוטר, פנה למח"ש והשוטר הודה בכתב האישום והורשע בעבירה שיוחסה לו, שימוש לרעה בסמכות שניתנה מכוח תפקיד, זאת בהתאם לחלק מהליך הסדר מותנה שנערך מול מח"ש. השוטר העיד שכל המקרה הינו טעות, טעות יחידה בשירותו. לטענתו הוא משתתף באירועי ספורט גדולים באופן קבוע, הוא משתתף בחבר בצוות חשיבה אסטרטגי שמעביר הלכי רוח השוטרים לפיקוד אמ"ש, מעלים רעיונות ופתרונות למנוע התפטרויות שוטרים מהחייל ולבסוף התנצל הנאשם וביקש מבית הדין להתחשב במצבו הכלכלי.

בית הדין החליט בסופו של דבר להתחשב בשוטר ולהסתפק רק בעונש של נזיפה חמורה, למרות שצוין בגזר הדין: "מעשי הנאשם פוגעים בתדמיתו של הארגון וגוררים פגיעה באמון הציבור בו. אל לשוטר להשתמש לרעה בסמכות שניתנה מכוח תפקידו אלה לצורך ביצוע תפקידו. באמירותיו כלפי הפקחים, אוכפי החוק כדין, חטא הנאשם בכך שקשר בין היותו אזרח שביצע עבירה, לבין היותו שוטר, שאינו בתפקיד, שכל אמירותיו מכוונות כלפי הפקחים בכדי שלא יבצעו את תפקידם כדין, אחרת יקבלו דו"ח תנועה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות