מסתמן: כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף

היועמש"ית הודיעה לח"כ כסיף כי החליטה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה ולהעמידו לדין בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022
אייל חן |
ח"כ עופר כסיף במהלך הפגנה בפברואר 2022. צילום: פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לח"כ עופר כסיף כי החליטה לאמץ את המלצת פרקליט המדינה, עמית איסמן, ולהגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות במאי 2022.

על פי כתב האישום, נערכו כוחות הביטחון במרחב דרום הר חברון לאירועי מחאה בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון בנוגע לכפרים השוכנים באזור המכונה ׳מאספר יטא׳. במסגרת ההיערכות, הוצאו ע״י המפקד הצבאי באזור צווים, אשר הורו על הגבלת תנועת אוטובוסים ועל הכרזת מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור.

סמוך לשעה 11:00, הגיעו אל הצומת שני אוטובוסים ומספר כלי רכב פרטיים, מהם ירדו כ-80 מפגינים, ועמם נמנה ח"כ כסיף אשר הגיע למקום ברכבו – כוחות הביטחון הודיעו למפגינים כי מדובר בשטח צבאי סגור, וכן הציגו את הצו הרלוונטי, בין היתר באופן פרטני לכסיף. על אף האמור, נותרו המפגינים במקום וצעדו אל שטח פתוח בסמוך לצומת, שם החלה להתקיים ההפגנה. בהמשך, העתיקו המפגינים את מיקום ההפגנה אל ציר העפר המוליך לעיר יטא.

"אפס מאופס"

בשלב מסוים על חבר הכנסת כסיף לרכבו להעבירו בכיוון מתחם ההפגנה. קצין משמר הגבול דור אמיתי הודיע לנאשם כי אין באפשרותו לעבור ברכבו בשל החשש לשלום המפגינים שעל הציר, וכיוון שמדובר בדרך המובילה לשטח A אשר הכניסה אליו אסורה לאזרחים ישראלים. הנאשם אמר לפקד אמיתי כי חסינותו מאפשרת לו מעבר חופשי עם הרכב, וכי אין לשוטרים במקום סמכות למנוע ממנו לנסוע לאן שיחפוץ. פקד אמיתי עמד בסירובו, ובין השניים התפתח ויכוח שכלל החלפת האשמות, במהלכו טען כל אחד מהם כלפי השני כי הטיח בו דברי איום קשים.

במהלך הוויכוח קילל הנאשם נמרצות את פקד אמיתי ואת השוטר יצחק אזולאי, אשר צידד בדברי אמיתי כי הנאשם הוא שאיים עליו, בין היתר במילים "שקרן מטונף", "רמאי", "פושע", "חלאות המין האנושי" ו"אפס מאופס "לאחר מכן, נכנס הנאשם אל הרכב והחל להתקדם בנסיעה איטית לפנים, כאשר השוטר אזולאי עודנו עומד בכיוון נסיעתו והנאשם מבחין בו, עד אשר פגע הרכב ברגל שמאל של השוטר אזולאי, ונעצר. בתגובה לפגיעה בו, הכה השוטר אזולאי בשתי ידיו במכסה המנוע של הרכב, והתקדם עבר דלת הנהג כשהוא צועק על הנאשם שלא ייכנס בו ולא ייצמד אליו. הנאשם פתח את דלת הרכב תוך שהוא צועק על השוטר אזולאי "חתיכת חרא לא נגעתי בך".

כסיף, כך נטען, נעמד, ודלת הרכב חצצה בינו לבין השוטר אזולאי. השוטר אמר לנאשם שזו הפעם האחרונה שהוא נצמד אליו ונופף באצבעו כלפי הנאשם, עד שהאצבע נגעה קלות בפני הנאשם. בתגובה, הרים הנאשם את ידו הימנית וחבט באמצעותה בחזקה, כאשר כף ידו פתוחה, בצד השמאלי של ראש השוטר אזולאי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות