משרד המשפטים יאפשר בחינת הסמכה נוספת ללשכת עוה"ד

שר המשפטים פרסם טיוטת תקנות הקובעת מועד בחינה נוסף בחודש אפריל עבור ציבור המתמחים בעריכת דין המשרתים במילואים או מפונים מביתם
גילי סיוון-כהן |
שר המשפטים יריב לוין בכנסת. צילום: פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין פרסם להערות הציבור טיוטת תקנות הקובעת מועד נוסף לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין עבור ציבור מתמחים בעריכת דין, בהם מתחמים המשרתים במילואים ומתמחים המפונים מבתיהם. על פי טיוטת התקנות, מתמחים הזכאים לגשת לבחינת לשכת עורכי הדין בחודש פברואר 2024 יוכלו לעשות זאת במועד נוסף, שיתקיים באפריל 2024.

תיקון התקנות נעשה על רקע הימשכות המלחמה, כאשר מתמחים רבים עדיין מגויסים, אזרחים רבים עדיין מפונים ורבים אחרים מתמודדים עם קשיים שונים עקב נסיבות המלחמה. בשל כך, נבצר ממתמחים רבים לגשת לבחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין במועד פברואר, או להתכונן אליה באופן מיטבי.

סיוע לסטודנטים בצל המלחמה

על פי התיקון המוצע, במהלך שנת 2024 ייערכו שלושה מועדי בחינה ולא שניים, ובנוסף, חיילי המילואים יהיו זכאים לפיצול הבחינה לשני חלקים – בפברואר ואפריל או באפריל וביוני. טיוטת התקנות הוכנה על ידי הלשכה המשפטית במשרד המשפטים בליווי מחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט ציבורי-חוקתי) במשרד.

התקנות החדשות מצטרפות למהלכים נוספים שקודמו במשרד המשפטים לאחרונה אשר נועדו לסייע בתקופת המלחמה לסטודנטים מפונים ולסטודנטים המשרתים במילואים. בין היתר, שר המשפטים חתם על צו שיסייע לסטודנטים בשירות מילואים ולבני זוגם לממש את ההקלות וההטבות ולקבל את מלוא זכויותיהם במוסדות להשכלה גבוהה לצד הקלות והטבות נוספות לסטודנטים ברחבי הארץ.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות