נועה קירל תובעת: "טיקטוק פרסמו שאנה זק עקפה אותי בצפיות"

תביעת לשון הרע בגובה 1.3 מיליון שקל הוגשה מטעמה של הזמרת נגד נציגות טיקטוק ישראל ודבי תקשורת. העילה: פרסום שהאדיר את שמה של המתחרה
רונן לוי |
נועה קירל. צילום: פלאש 90

מי שווה יותר אנה זק או נועה קירל? לבית משפט השלום בהרצליה הוגשה תביעת לשון הרע, בלמעלה מ1.3 מיליון שקלים, נגד נציגות טיקטוק ישראל ומשה דבי תקשורת. זאת לאחר שברשימת עשרת האומנים המובילים בטיקטוק בשנת 2023, צוין כי אנה זק עברה את נועה קירל וקטפה את המקום הראשון. עדיין לא הוגש כתב הגנה.

בתביעה דורשת קירל שבית המשפט יחייב את הנתבעות לגלות ולהמציא לתובעות פירוט מלא ומדויק של מלוא הנתונים והקריטריונים שעל בסיסם נקבעה ההגדרה – "עשרת האמנים הישראליים המובילים של השנהיי לשנת 23", וכן מבוקש לחייב את הנתבעות לגלות ולהמציא את מלוא הנתונים ביחס לכל אחת משתי האומניות שדורגו במקום הראשון והשני ב"דירוג האומנים הישראליים המובילים", הגבי אנה זק וכן הגבי נועה קירל ובכלל זה את נתוני מס' הצפיות, העברות, שמירות, תגובות ו"לייקים" בסרטונים ו/או כל מדיה של כל אחת מן האמניות, בשנת 2023.

"לא עניין של אגו"

על פי התביעה, קירל, הינה זמרת, פרזנטורית ושחקנית – מהמוכרות והמובילות בתעשיית הפופ בישראל ומשה דבי תקשורת מתמחה בבניית אסטרטגיה תקשורתית-שיווקית, ואשר בכל הזמנים הרלוונטיים לתובענה שימשה כחברת יחסי הציבור של טיק-טוק ישראל. והתביעה עניינה בפרסום שאין בו אמת, המתיימר להציג ירידה בהצלחתה המסחרית של נועה קירל לשנת 2023, "בפרסום מוצג סיכום שנתי של שנת 2023 הנחזה להיות מבוסס על נתונים אובייקטיביים שמצויים ברשת טיקטוק ולפיהם, כביכול, 'עקפה' אנה זק את נועה קירל, 'הדיחה' אותה ו'קטפה' את המקום הראשון ברשימת עשרת האומנים", כתבה קירל והוסיפה כי בידיה "נתונים אוביקטיביים פשוטים לפיהם נתוני הצפייה בקירל עולים במידה רבה וניכרת (ולעיתים כפולה) על נתוני הצפייה בהקשרה של הגב' אנה זק".

אנה זק. צילום: פלאש 90

לדברי קירל בינה לבין זק אין תחרות או אגו ו"תביעה זו אינה עוסקת בשום עלבון אישי, אגו פגוע או תחרותיות יצרית כלשהי סמויה או גלויה בין שתי הפיגורות העומדות בראש רשימת הדירוג האמורה", נכתב בתביעה, "האמת גם צריכה להיאמר. גרירת הדיון למחוזות רכילותיים מסוג אלה, היא חלק מאסטרטגיית השיווק של חברת יחסי הציבור של טיקטוק, שכן הניסיון לצייר את הדברים כסוג של מאבק 'עפרה' נגד 'ירדנה' גרסת 2023 – הוא זה שמעורר עניין לציבור ויוצר הדים תקשורתיים ובכך מקדם את שמה של חברת יחסי הציבור כמי שעומדת מאחורי הקמפיין המגמתי שהוביל לפרסומים הכוזבים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות