חולץ ע"י שוטרים מהמון ערבי ונעצר – המדינה תפצה אותו

בית המשפט הורה למשטרה לפצות נער שנעצר במהלך התפרעות ערבים במבצע שומר חומות. נקבע כי עוכב שלא כדין והוא יפוצה ב-10 אלף שקל
גילי סיוון-כהן |
הפרות הסדר במהלך מבצע שומר חומות. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

נער יהודי שחולץ על ידי שוטרי תחנת שועפאט בירושלים, במהלך התפרעות ערבים בשומר חומות, נעצר על ידי השוטרים בתחנה שלא כדין וכעת בית המשפט קבע כי המשטרה תפצה אותו בעשרת אלפים שקלים.

המדובר בנער ששהה עם משפחתו בבית משפחה יהודית בשכונת בית חנינה בירושלים. בשלב מסוים המון ערבי החל להתקיף באבנים וזיקוקים את הבית, המשפחה הזעיקה את המשטרה שהגיעה רק לאחר כשעה למקום ומיד הורתה לכל נושאי הנשק במקום למסור את נשקם בטענה כי ביצעו ירי לעבר הפורעים הערבים ולהתלוות אליהם לתחנת המשטרה.

לבד בתא מעצר

אביו של הנער עוכב אף הוא ונאלץ למסור את נשקו. מאחר שלא רצה להשאיר את בנו לבד למול יידויי האבנים לקח האב את בנו עימו לתחנת המשטרה תוך שניידת המשטרה סופגת מטר של אבנים וסלעים. כאשר הגיע הנער לתחנת המשטרה עם אביו הוא נעצר ונחקר בתנאים קשים ותוך איומים. תחילה אמרו השוטרים לנער כי הוא מוסר עדות פתוחה אולם לאחר מספר שעות הודיעו לו כי הוא נחקר באזהרה בחשד לקשירת קשר לירי בשטח בנוי. במהלך החקירה שנעשתה בשעת לילה מאוחרת בניגוד לחוק הנוער לא הורשה הסנגור להיכנס לחדר על מנת לסייע לו משפטית ולאחר החקירה לקח החוקר את הנער לצילום והטבעת טביעות אצבע תוך חילול קדושת יום טוב ובניגוד גמור לנהלים.

הנער ואביו הוחזקו בתחנת המשטרה עד לשעת בוקר מוקדמת אז נשלחו למעצר בית של יומיים. הסנגור פנה לבית המשפט וערער על מעצרם ובית המשפט הורה על שחרורם. לאחר האירוע הגישו הנער ומשפחתו תביעה כנגד המשטרה על התנהלותה כלפי הקטין ואביו בסך 30 אלף שקלים ובאחרונה בית משפט השלום בירושלים קבע במסגרת הסכם פשרה כי המשטרה תפצה אותו ב-10 אלף שקלים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות