עצורים בעבירות ביטחון לא יקבלו ייעוץ משפטי באופן מיידי

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה להאריך תוקפן של התקנות המאפשרות דחייה של פגישה בין עצורים בעבירות ביטחון לבין עורך דין
רונן לוי |
עצור. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (פגישה עם עורך דין של עצור בעבירת ביטחון), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 17 חברי כנסת, אל מול 5 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת אשר תקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.

מוצע להאריך את תוקפן של תקנות שעת חירום עד לתאריך ה-3 באפריל 2024. התקנות מאפשרות מניעת פגישה של העצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום ה-7 באוקטובר 2023 לבין ה-10 באוקטובר 2023 או מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה שאירעו בין יום ה-7 באוקטובר לבין תום הפעולות הצבאיות עם עורכי הדין שלהם, זאת עד לתום 180 ימים מהמועד הראשוני שבו החלה מניעת הפגישה של העצורים.

על רקע חקירת המחבלים

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חקירת המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור הרצחנית היא מורכבת וחריגה, ויש לה מאפיינים ייחודיים שטרם נודעו כמותם בישראל. בהינתן היקף העצורים הגדול ומורכבות החקירה כמפורט לעיל, צפויה החקירה הפלילית לארוך פרק זמן ממושך ביותר.

בנסיבות הקיימות שהוצגו לעיל בקצרה ומאחר שהחקירה עודנה בעיצומה, עלה צורך חיוני והכרחי למתן אפשרות למניעת פגישת עצורים אלה עם עורך דין לפרק זמן ארוך משמעותית מהקבוע כיום בחוק המעצרים ואף מההסדר החל בעניין מעצרם של חשודים בעבירות ביטחון באזור יהודה ושומרון".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות