30 חודשי מאסר לרוכב האופנוע שהיכה בקסדה אחר בנתיבי איילון

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר את העונש על אריה גרינפלד שהודה במסגרת הסדר טיעון בתקיפת נוסע אחר לאחר שלטענתו פגע בקטנוע שלו
רונן לוי |
מדריך לפיצוי באמצעות עורך דין תאונת אופנוע

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב שי יניב, גזר היום 30 חודשי מאסר על אריה גרינפלד שהודה במסגרת הסדר טיעון בתקיפת נוסע אחר על נתיבי איילון במכות באמצעות קסדה, לאחר שלטענתו פגע בקטנוע שלו עם הרכב שבו נסע. גרינפלד גם ישלם 20 אלף שקלים פיצוי.

במסגרת הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים הודה גרינפלד במיוחס לו בכתב האישום המתוקן לפיו בתאריך 07.11.2022 בשעה 18:00 רכב על קטנוע בנתיבי איילון ובסמוך אליו נהג המתלונן ברכבו. לאחר שטען גרינפלד כי המתלונן פגע בקטנוע שלו עם הרכב, עצרו השניים בצד הדרך להחליף פרטים. במהלך השיחה התפתח בין השניים דין ודברים במהלכו היכה המתלונן את גרינפלד באגרופו. לאחר זמן קצר, הכה גרינפלד את המתלונן בפניו בחוזקה באמצעות הקסדה, שלוש פעמים, ולא חדל ממעשיו גם כאשר, כתוצאה מהמכות, המתלונן התמוטט אל הכביש וניסה לקום. לאחר שאיבד את הכרתו, הובהל המתלונן לאשפוז בבית החולים.

תקיפה – סתם

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על גרינפלד 5 שנות מאסר ופיצוי כספי למתלונן בסך 100 אלף שקלים, כאשר הדגישה כי מדובר באדם בעל עבר פלילי עשיר בעבירות סמים, אלימות ורכוש שלחובתו נזקפות 11 הרשעות ו- 36 תיקים שונים בהם הורשע, כאשר בשנת 2012 הורשע שהוא היכה אדם אחר באמצעות קסדה בדיוק כמו במקרה הנוכחי. עוד הוסיפו בפרקליטות כי גם שירות המבחן קבע שקיים סיכון גבוה להישנות עבירות אלימות חמורות בעניינו של הנאשם. "המאשימה לא מתעלמת שהנאשם הוכה ע"י המתלונן. לנאשם הספיק לו סברה שהוא נחבל כדי לתקוף את המתלונן באלימות כה גדולה שרק במזל לא הסתיימה בתוצאה חמורה בהרבה. הוא היכה אותו באמצעות קסדה וגם לאחר ששכב על הכביש. נגמרו למתלונן דימום מוחי ושברים בגולגולת זה מהווה נסיבות לחומרה", נאמר על ידי הפרקליטות.

הסניגור טען מנגד במהלך הטיעונים לעונש, כי יש למקום את עונשו של גרינפלד בין 12-15 חודשי מאסר והדגיש כי הנאשם פעל במקרה זה עד לרגע מסוים כאחד האדם כאחד האזרחים מן השורה, עצר בצדי הכביש וביקש להחליף פרטים ובהמשך המתלונן שלח אגרוף למרכז הפנים, לפה של הנאשם. מהמכה הזו התדרדרה הסיטואציה.
גרינפלד עצמו אמר: "אני מביע חרטה מלאה ומבקש סליחה מהקורבן. אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל אחורה הייתי מנהג אחרת. אני מבטיח לא לחזור שום עבירה של אלימות. אני מצטער ומבקש סליחה ומבקש לפצות את הקורבן".


לצפייה ודירוג כבוד השופט שי ניב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות