נדחתה תביעת אתי כרייף נגד הדס שטייף

השופטת לשעבר דרשה פיצוי בשל הפרסומים בנוגע למתן טובות הנאה ליו"ר לשכת עוה"ד, אך נדחתה בביהמ"ש וחויבה בהוצאות משפט בגובה 30 אלף שקל
רונן לוי |
השופטת לשעבר אתי כרייף בדיון בתביעה נגד הדס שטייף בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את התביעה של השופטת בדימוס אתי כרייף נגד הדס שטייף ויוליוס רוזנברג מומחה האבטחה וגלי צהל. בית המשפט חייב את כרייף ב-30 אלף שקלים הוצאות בית משפט.

עניינה של התביעה בפרשה במרכזה נחשדה התובעת, שופטת בדימוס, במתן טובות הנאה לעו"ד אפי נווה, אז ראש לשכת עורכי הדין, כדי לקדם את עניינה בוועדה למינוי שופטים. על פי טענות הצדדים, בין עו"ד נווה ובין אישתו לשעבר – גב' חני נווה, התנהלו הליכי גירושין. בביתם המשותף נותרו מכשירי טלפון סלולאריים ישנים בהם השתמש בעבר עו"ד נווה בסביבות חודש דצמבר 2018 חני נווה העבירה את המכשירים לשטייף, לטענתן בשל רצונה של גב' נווה למצוא בהם חומרים שיסייעו לה בסכסוך הגירושין.

שטייף נעזרה ברוזנברג לצורך פתיחת המכשירים וחשיפת החומרים שבהם, כשאז התגלה שבמכשירים קיימות בין היתר תכתובות בין התובעת ובין עו"ד נווה, מהן עולה לכאורה שהתקיימה ביניהם מערכת יחסים אינטימית, בין היתר בתקופה בה התובעת ביקשה להתמנות לתפקיד שיפוטי, בעוד עו"ד נווה מכהן כיו"ר לשכת עוה"ד ומעורב במינויה תוך הסתרת הקשר ביניהם. כמו כן לכאורה נתגלו פרשות נוספות המעלות חשד לניצול מעמדו של עו"ד נווה ומקימות חשד לשוחד ו/או מרמה והפרת אמונים. כשגילתה שטייף את המשתקף מהחומרים שנמצאו היא דיווחה על כך למפקד גל"צ, שמעון אלקבץ, והוקם צוות עיתונאים בתחנה שבדקו את החומרים.

הדס שטייף בבית המשפט. צילום: פלאש 90

כרייף: "פגיעה בפרטיותי"

בסופו של יום, בהתייעצות עם הייעוץ המשפטי בגל"צ, ולאחר שיחה עם בכירי הפרקליטות, העבירה שטייף את החומרים למשטרת ישראל כיוון שעלה מהם חשד למעשים פלילים ועבירות בהליך מינוי שופטים בישראל.

כרייף טענה לנזקים כבדים שנגרמו לה על ידי הנתבעים, בעקבות נטילה שלא כדין ופריצה למכשירי הטלפון הניידים של עו"ד נווה ועיון והפצה ברבים של התכתובות הפרטיות בינה ובין עו"ד נווה. מעשים אלו, כך נטען, פגעו אנושות בפרטיותה והובילו לניהול הליך פלילי פגום ובררני נגדה, שנפתח בקול תרועה רמה בליווי הד תקשורתי בלתי מידתי, ולימים הסתיים בלא כלום.

הנתבעים הכחישו את טענות התביעה ובכלל זה את הטענה כי הטלפונים נפרצו שלא כדין, כי פרטיות התובעת נפגעה וכי החקירה נגדה נוהלה שלא כדין, ועמדו על האינטרס הציבורי בבירור הפרשה החמורה ובחשיפת הפגמים שנפלו בהליך מינויה של התובעת לתפקיד שיפוטי.

בסופו של דבר השופט אליהו בכר דחה את התביעה מחמת התיישנות, השתק ומניעות ולא מצא מקום לדון ביתר טענות הצדדים לסילוק על הסף ולגופה של התביעה. וכאמור חייב את כרייף בהוצאות בסך 30 אלף שקלים.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אליהו בכר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות