סחרו בגז קצפות בקרב קטינים אך נפלו בתרגיל עוקץ של המשטרה

חגיגות הסילבסטר בקרית גת: 2 חשודים נעצרו לחקירה לאחר שסחרו ברשת חברתית בגז קצפות ומכרו אותו לכל דורש בניגוד לפקודת הרוקחים
אייל חן |
מעצר. ארכיון

סחרו בגז קצפות בקרב קטינים, ונפלו בתרגיל עוקץ של המשטרה – 2 חשודים נעצרו לחקירה לאחר שסחרו ברשת חברתית בגז קצפות ומכרו אותו לכל דורש בניגוד לפקודת הרוקחים.

במסגרת היערכותה של משטרת קרית גת שבמרחב לכיש לחגיגות השנה האזרחית החדשה, שמו שוטרי התחנה דגש לנושא הסחר בגז קצפות בעיקר בקרב קטינים, שרוכשים את הגז וצורכים אותו בדרך של שאיפה ללא שיקול דעת ומבלי לדעת את הסכנות הטמונות בשימוש בגז.

'גז הקצפות' (חמצן דו חנקני), הוא גם סם מסיבות פופולרי, בשל תחושות של שלווה, רוגע ואופוריה שנוצרות עם שאיפתו. עם זאת, במינונים גבוהים הגז נקשר להופעתן של הזיות חזקות.

מכלי הגז שנתפסו על ידי המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

הגז בדרך כלל נמכר למשתמש במכלי מתכת קטנים המכילים את הגז בצורתו הדחוסה, ולעיתים המשתמשים שואפים אותו ישירות ממיכל המתכת, או באמצעות העברתו לבלונים. בחלק מהמקרים, הסם מסופק במכלים גדולים (כפי שנתפסו כעת) ונשאף באמצעות מסיכה רפואית ועלול לגרם לנזק מוחי. השימוש במכלי המתכת הדחוסים משחרר את הגז בעוצמה, ועשוי לגרום לכוויות באף, בפה ובלוע.

11 מכלים נתפסו

שוטרי התחנה הצליחו תוך הפעלת מודיעין ממוקד, לאתר את זהותם של 2 חשודים כבני 17 ו-21 תושבי קרית גת, שאחד מהם מוגדר כיעד פלילי של המשטרה במסגרת תכנית 'חריש עמוק' המרחבית, שלפי החשד סוחרים מזה תקופה במכלים גדולים במיוחד של גז הקצפות ברשת חברתית ומציעים אותם לכל דורש, ואף פרסמו מחירון תואם.

בפעילות עוקץ סמויה שרקמו אתמול בלשי המשטרה, נפגשו עם החשודים ורכשו מהם גז קצפות, ומיד ניתנה הפקודה לבצע את המעצר. בחיפוש שנערך ברכב עמו הגיעו, נתפסו 11 מכלים גדולים במשקל של כ 2.5 קילו כל אחד, כ-2,500 שקלים שמקורם לפי החשד בסחר בגז וסכין.

החשודים נחקרו בחשד לעבירות של סחר בחומר מסוכן בניגוד לפקודת הרוקחות, ושוחררו בתנאים מגבילים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות