תקפה את הגרוש בגרזן; גם הגבר נעצר

כלי הנשק של האישה, גרזן, ניצב ליד מיטתו של הגבר כדי להגן על עצמו במקרה שיגיעו מחבלים. הריב בין השניים התלקח לאחר שהתבקש לחתום על גט
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

תושב הצפון בן 56, לא האמין שהגרזן שהחזיק בסמוך למיטתו, על מנת להגן על עצמו באם יבואו מחבלים, שימש את גרושתו לגרום לנזק בביתו ולאחר מכן את מעצרו בגין תקיפה. בית המשפט שיחרר אותו למעצר בית ומאוחר יותר גם את הגרושה שנעצרה בגין תקיפה והיזק לרכוש.

לפני כשבוע, הגיעה גרושתו של החשוד לביתו וביקשה ממנו לחתום על מסמכי הגירושין. הגבר סירב לעשות כן והגרושה לקחה גרזן, שהוא שם ליד מיטתו להגנה מאז השבת הארורה ושברה לו ציוד בבית וטענה לאחר מכן שהגבר הוא זה שתקף אותה. הגבר נעצר והובא לבית המשפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים בחשד לביצוע עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש – בן זוג.

בא כוחו של החשוד, ביקש לשחררו וטען בבית המשפט בין השאר כי אין סיבה להמשיך ולעצור את מרשו שחלקו חד משמעית פחות באירוע, עוד הוסיף שהאירוע היה בביתו ולא בביתה ואין כל מקום לקבל את הבקשה של המשטרה.

החשיבות שבאחריות

"בהנחה שהחשוד כאן היה מגיע לבית החשודה שם, מרים גרזן, שובר לה את המחשבים, מרים קומקום, חובל בה עם חבלות מתועדות, אני בספק אם מישהו מהמשטרה היה עוצר את המתלוננת אך כשהיא מגיעה אליו הביתה, תוקפת אותו, מניפה גרזן, שוברת את המסכים שגם על זה אין מחלוקת, בבית שלו כשהיא מתפרצת לביתו, כשהיא לא גרה בעפולה כי היא רוצה שיחתום על הסכם גירושין", אמר הסנגור והוסיף: "אני שואל מדוע צריך לעצור אותו? כי הוא גבר? כי היא שברה לו את המחשבים, הניפה גרזן, זה מקומם. בגלל שהוא גבר יעצרו אותו? למה? היא הגיעה אליו הביתה, הוא ניסה לעצור אותה. מה הוא יכול לעשות? יכול להיות שהחשוד ניסה לעצור אותה, גם אני הייתי עוצר אותה אם הייתה באה אליי הביתה ככה".

בסיכומו של דבר השופטת אפרת הלר שיחררה את החשוד למעצר בית ובהמשך שיחררה גם את הגרושה שבא כוחה טען כי אם בית המשפט הורה על שחרורו בתנאים מגבילים, בית המשפט צריך להורות על שחרורה. "שגתה החשודה הזו שנקטה בעבירה של היזק בזדון וזו העבירה היחידה שיש לגביה חשד, היא לקחה עליה אחריות מהרגע הראשון", אמר בא כוחה.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת אפרת הלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות