השליך מחשב נייד על שופט – שוחרר למעצר בית

במהלך דיון בביהמ"ש בראשל"צ, התעצבן נאשם על השופט מנחם מזרחי והשליך לעברו תיק. יחידת התביעות של המשטרה העמידה אותו לדין ודורשת להותירו במעצר
אייל חן |
300 שופטים בשלוש שנים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בשבוע שעבר במהלך דיון בבית משפט בראשון לציון, שמעון חלפון, מפוקח מין תושב העיר כעס על נשיא בתי המשפט השלום מרכז, השופט מנחם מזרחי והשליך לעברו תיק ובתוכו מחשב. אתמול הוגש נגד חלפון כתב אישום והיום, שופט בית המשפט השלום בתל אביב, אור ממון הורה לשחררו למעצר בית, אולם לבקשת המשטרה עיכב את החלטתו ביומיים שהמשטרה תוכל לערער על החלטתו.

על פי כתב האישום, לפני כשבוע, התקיים דיון בעניינו של הנאשם, בבית משפט השלום בראשון לציון, בפני השופט מזרחי. לאחר ההחלטה בעניינו של הנאשם, עלתה חמתו של הנאשם כלפי ההחלטה ובתגובה, נטל הנאשם תיק יד השייך לעורך דין שהושאר על השולחן, ובתוכו מחשב נייד והשליכו לעבר השופט שישב בדוכן השיפוט. העוזרת המשפטית שישבה ליד השופט שהבחינה בכך, הדפה באמצעות ידה את התיק על מנת שלא יפגע בשופט והתיק פגע במסך המחשב על הדוכן. מיד בהמשך, תפס הנאשם קלסר סגול והשליכו לעבר חדוכן, בעודו צועק לעבר השופט מזרחי: ״כלב כלב, תפסול את עצמך, זח לא חמאס, תתבייש מנוול, תתנהג כמו נשיא״.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצר הנאשם עד לתום ההליכים וציינה כי מדובר באדם, מפוקח מין שעברו הפלילי כולל 13 הרשעות בעבירות הפרת צו פיקוח על עברייני מין, הטרדה, איומים, מעשה מגונה תוך שימוש בכוח ועוד שבגינם עונשי מאסר. בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי: "התנהלות מסוכנת כזו פוגעת במספר רבדים. כבודה של מערכת המשפט, אמון הציבור בה, פגיעה ברשות השופטת, בשלטון החוק ובעצמאות הרשות השופטת כאשר שופט במדינת ישראל היושב בדין צריך להפעיל את שיקול דעתו באופן אובייקטיבי וללא הפרעה, חשש ומורא".

איבוד עשתונות

הנאשם עצמו אמר "אי אפשר להשחיר אותי ולהבין את השופט מנחם מזרחי שהתעלל בי. אני חושב שהוא צריך לפסול את עצמו. אני לא התכוונתי שזה יפגע. אני בסה"כ אולי איבדתי לשניה את העשתונות. בודאי שאני מצטער על מה שקרה. אנחנו עם הספר, כיבוד של דברים בצורה תרבותית". לדיון הגיע גם רב קהילה מהעיר ראשון לציון, שסיפר כי הוא מוכן לפקח על חלפון, לאחר שהכיר אותו כשהיה דר רחוב וסייע לו ללמוד אצלו תורה בישיבה שלו.

השופט אור ממון שקיבל את הטענה והורה לשחרר את הנאשם למעצר בית ציין בהחלטתו כי אומנם אין חולק באשר לחומרת האירוע ובאשר לקושי לתת אמון בנאשם בשל התנהגות זו, אבל הוסיף: "כי מצבו הרפואי של הנאשם מטה את הכף לבחון חלופת מעצר", כתב השופט ממון בהחלטתו.


לצפייה ודירוג כבוד השופט אור ממון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות