הוציא נשק תחת זהות בדויה – נידון לשנה וחצי מאסר

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר את העונש מחמוד אלרגעי, 37 מחברון, ששילם 500 שקלים עבור ת"ז מזויפת, קיבל רישיון לאקדח ואף עבד כמטבח בקניון חולון
גילי סיוון-כהן |
מטווח אולימפי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בני שגיא, גזר 18 חודשי מאסר בפועל על תושב השטחים מחמוד אלרגעי, בן 37, מחברון, ששילם 500 שקלים עבור זיוף תעודת זהות ולאחר מכן, השיג רישיון לנשק ואקדח מסוג יריחו ועבד כמאבטח בקניון חולון.

על פי כתב האישום, בו הורשע אלרגעי, שהינו נאשם בעל עבר פלילי עשיר, הוא החליט בחודש אפריל להיכנס ולעבוד בישראל. הוא יצר קשר עם אדם אחר בשטחים, שלח לו את תמונתו עבור הכנת תעודת זהות מזויפת, ושילם לו סכום של 500 שקלים עבורה. באמצעות תעודת הזהות המזויפת הוא נכנס לישראל. בהיותו בשטחי ישראל, התראיין לעבודה כמאבטח בקניון חולון בחברת "א.ג. ייעוץ אבטחה ושירותים".

כתב האישום מציין כי הוא עבר הליכי מיון ארוכים בחברת אבטחה, הכוללים מטווח ירי, קורס בודק בטחוני, מבדקי פסיכולוג ורופא, הכל כשהוא מתחזה לתושב נצרת, מציג את תעודת הזהות המזויפת ומסתיר את היותו תושב שטחים בעל עבר פלילי עשיר. בסיום הליך הקבלה אלרגאי קיבל במרמה נשק מסוג יריחו ומחסניות מחברת האבטחה, ועבד כמאבטח חמוש מטעמה.

הנאשם, שלחובתו 16 הרשעות קודמות בעבירות של שב״ח, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, הפרעת שוטר במילוי תפקידו, איומים, גניבת רכב וגניבת כרטיס חיוב, הודה במעשים, וטען כי פעל במטרה למצוא פרנסה ותו לא. המשיב פירט כיצד פעל להשגת תעודת זהות ישראלית מזויפת, כיצד התקבל לעבודתו בחברת האבטחה תוך התחזות לתושב ישראלי נעדר עבר פלילי, וכיצד קיבל לידיו אישור לנשיאת נשק על שמו של המתלונן.

פוטנציאל הנזק

במהלך המשפט לא הייתה מחלוקת של ממש בין הצדדים כי מדובר בתיק ״מרמתי״ ולא כזה שליבתו עבירות ביטחון. הצדדים הסכימו כי מדובר באירוע בו המניע היחיד שעמד ביסוד מעשיו של הנאשם הוא רצון לפרנס את משפחתו, והלכה למעשה, הדרישה כי יחזיק בנשק במהלך המשמרת הוצבה על-ידי חברת האבטחה כתנאי להעסקתו. "היה זה הוא שהתעקש להחזיק בנשק רק בזמן המשמרות שביצע, ולהפקידו בכספת מרכז הקניות בתום כל אחת מהמשמרות, על אף שיכול היה לקחת את הנשק לביתו ולעשות בו שימוש עברייני", נכתב בגזר הדין, "יש לשקלל גם את הסיכון האינהרנטי הטמון במעשים כגון אלה, בין אם מדובר בשוהה בלתי חוקי ״רגיל״ ובין אם כבענייננו, בשוהה בלתי חוקי שזכה לקבל לידיו נשק. לצד האמור לעיל, יש טעם מסוים בטיעון ההגנה לפיו מרגע שקיבל הנאשם את החזקה בנשק, אין בנמצא טענה לפיה ניצל הנאשם את הסיטואציה, ואין מחלוקת כי ביצע את מלאכתו, ותו לא".

עוה"ד מיכל רובנשטיין ומשה קשלס שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את מחמוד אל רג'עי תושב השטחים שנתפס כשעבד כמאבטח בקניון בחולון: "מחמוד טען לכל אורך הדרך כי כל מעשיו היו כדי להתפרנס ולא פעל באופן יזום להשיג נשק. בית המשפט קיבל את טענתינו המרכזית כי פעולותיו הבלתי חוקיות של מחמוד הן תולדה של מצוקה כלכלית ורצון להתפרנס ולא מעבר לכך".


לצפייה ודירוג כבוד השופט בני שגיא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות