צעיר מאשדוד שנפצע בתאונת שרשרת יפוצה במאות אלפי שקלים

במסגרת פשרה הסכימה חברת הביטוח לשלם לתובע פיצוי בסכום של 235 אלף שקלים, נוסף על הפיצוי שאותו הוא קיבל מהמל"ל. ביהמ"ש אישר את ההסכם
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

צעיר כבן 22 מאשדוד, החל לעבוד מיד עם שחרורו מהצבא בעבודה זמנית כנהג בחברה להשכרת רכב. בפברואר בשנה שעברה, נהג הצעיר ברכב של חברת ההשכרה, מקריית גת לאשדוד, על כביש מס' 3. לפתע, מבלי כל התראה מראש, בלם הרכב שנסע מלפניו בלימת חרום.

הצעיר לא הספיק לבלום את הרכב, והתנגש ברכב שנע מלפניו – בעוצמה רבה. גם הרכב שנסע מאחורי הצעיר הופתע מבלימת החרום, וגם הוא, בתורו, נכנס בעוצמה רבה ברכבו של הצעיר מאחור. בהמשך התברר ששלושת הנהגים לא היו המעורבים היחידים בתאונת השרשרת הזו.

לאחר התאונה חש הצעיר כאבים בכל חלקי גופו ממכות אותן ספג, אך חש שהוא יכול להתגבר עליהם, ולהתפנות עצמאית ממקום התאונה.

וכך הוא הגיע עצמאית, למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים 'אסותא' באשדוד, תוך שהכאבים מהם הוא סובל גוברים והולכים מרגע לרגע. בבית החולים הוא התלונן על כאבים עזים בכתפיים, בצוואר, בגב התחתון, ביד שמאל וברגל שמאל. לאחר סדרה של בדיקות, הוא שוחרר לביתו עם המלצה על מנוחה, נטילת משככי כאבים על פי הצורך והמשך מעקב אצל הרופא המטפל.

ביהמ"ש אישר את הסכם הפשרה

לאחר התאונה פנה הצעיר לעורכי הדין דביר שמעיה ומיכאל מירל מאשדוד, בכדי למצות את זכויותיו. היות והתאונה ארעה בעת עבודתו, הגישו עוה"ד שמעיה ומירל תביעה בשמו של הצעיר למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) על מנת שיכיר בו כנפגע עבודה. התביעה התקבלה, התאונה הוכרה כתאונת עבודה, והצעיר הופנה לוועדה רפואית של המל"ל.

מאז התאונה ובמשך כשנה נבדק התובע על ידי מספר רופאים, בהם מומחים לאורתופדיה ומומחה עמוד שדרה, כשכל העת הוא מוסיף להלין על כאבים ומגבלות בתנועה. בבדיקת CT של עמוד שדרה צווארי ומותני נמצא, כי הוא סובל מבקע דיסק.

הוועדה הרפואית מטעם המל"ל, שבדקה את הצעיר, התרשמה גם היא מפגיעותיו האורתופדיות של הצעיר, וקבעה כי הוא סובל מנכות משוקללת בשיעור של 14.5 אחוזים. בגין נכותו שולמה לו גמלה חד פעמית של 49 אלף שקלים.

מיד לאחר קביעת שיעור הנכות על ידי המל"ל, הגישו עורכי הדין שמעיה ומירל תביעה נגד חברת הביטוח 'ווישור', שביטחה את רכבו השל הצעיר בביטוח חובה.

לאחרונה, ועוד בטרם נפתח משפט בעניינו, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, לפיו חברת הביטוח תשלם לתובע פיצוי בסכום של 235 אלף שקלים, נוסף על הפיצוי שאותו הוא קיבל מהמל"ל. בית משפט השלום באשדוד אישר את ההסכם ונתן לו תוקף של פסק דין.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות