ירה במאפיה ונעצר: "חשבתי שזה אקדח צעצוע"

תושב המרכז נפצע באורח קשה ביום שישי האחרון, לאחר שחברו לעבודה הבחין בנשק אותו חשב לצעצוע וירה בו. ביהמ"ש הורה לשחרר את היורה למעצר בית
אייל חן |
אני אמשיך לצעוק שקט. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה

ביום שישי האחרון נפצע באורח קשה תושב מרכז הארץ, כאשר חברו לעבודה הבחין בנשק של חבר וחשב שמדובר באיירסופט וירה בחבר אחר שישב עימם ביחד. בית משפט הורה היום לשחרר את היורה למעצר בית, אולם ההחלטה עוכבה ביממה לבקשת המשטרה.

ביום שישי בשעת בוקר מוקדמת, התקבל דיווח על ירי באדם במאפיה באזור מרכז הארץ. מד׳׳א שהגיע למקום, פינה את האדם שנורה עם פציעת ירי בחזה ומחקירת המשטרה עלה כי מדובר במספר עובדים שעובדים ביחד בקו של חלוקה, כאשר במהלך העבודה החשוד, בן 44, ללא כל עבר פלילי שלף אקדח מאחד מהם וירה באחר. בחקירתו טען כי הבחין לראשונה באקדח אצל חברו, חשב שמדובר באקדח צעצוע או איירסופט לקח אותו כיוון וירה בחבר.

החשוד הובא להארכת מעצר, שם ביקש הסנגור לשחררו למעצר בית וטען כי לא הייתה כאן שום כוונה לפגוע בו ולבצע ירי אמיתי, ירי חי ולא מדובר באדם שמבין בנשקים, אין לו רישיון נשק. "מהרגע הראשון שפגשתי בו כל מה שעניין אותו זה דאגה לשלומו של חברו הטוב, הם חברים מאוד טובים, עובדים הרבה זמן ביחד. החשוד ״אוכל“ את עצמו על מה שאירע", אמר הסנגור.

"לא חשבתי שזה אקדח אמיתי"

בסופו של דבר, בית המשפט האריך את מעצר היורה ביומיים והיום הוא הגיע שוב להארכת מעצר, שם צוין על ידי נציג המשטרה כי הפצוע עדיין בטיפול נמרץ ולא גבו ממנו עדיין עדות בשל מצבו.

בסיכומו של דבר, לאחר צפיה בסרטונים שתיעדו את האירוע, החליט השופט לשחרר את החשוב למעצר בית. בהחלטתו ציין השופט כי "לא מצאתי בחומר החקירה אשר התווסף מאז הארכת המעצר הקודמת ראיות לכן שהחשוד ביצע מעשה מכוון לפגיעה בקורבן. לפיכך, לטעמי, החלטת ביהמ״ש בנוגע לחשד לביצוע עבירות שאין בהן כוונה לפגוע בקורבן…".

"אין אינדיקציה", הוסיף השופט בהחלטתו, "לכך שמדובר במעשה מכוון כאשר למן הרגע הראשון מסר החשוד גרסה לפיה חשב שמדובר באקדח איירסופט ולא באקדח אמיתי. מעבר לאותה יריה ראשונה שלאחריה פסק הירי לא היה ניסיון נוסף לפגוע בקורבן. האקדח הוצא מידיו של החשוד ללא התנגדות". לבקשת המשטרה עיכב השופט את החלטתו ביממה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות