אסירים בטחוניים דרשו להתייצב פיזית לדיון – נאלצו להסתפק בוויעוד חזותי

בשל המצב הבטחוני קיבל ביהמ"ש את עמדת השב"ס אף שציין כי ראוי שתיבחן האפשרות לשנות בעתיד את מקום הכליאה של העצורים ולשכנם סמוך לביהמ"ש
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

אסירים בטחונים דרשו באמצעות עורכי דינם, להגיע פיזית לדיוני הוכחות בעניינם, השב"ס סירב לכך וטען כי הסיכון הביטחוני הכרוך בהבאתם של העצורים הינו גדול ואפשר להסתפק בוויעוד חזותי. בשל המצב הבטחוני קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את עמדת שב"ס כי יש לבצע את הדיון בוויעוד חזותי, אך ציין כי ראוי שתיבחן האפשרות לשנות בעתיד את מקום הכליאה של העצורים כך שלקראת ינואר 2024 הם יוחזקו במתקן כליאה קרוב יותר לבית המשפט.

מדובר בשני הנאשמים שמוגדרים כעצורים ביטחוניים. מכתב האישום שהוגש כנגדם עולה כי הם מואשמים בעבירות מתן שירות או העמדת אמצעים לארגון טרור, ירי מנשק חם והכנה למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות. בהתאם להוראות חוק קיום דיונים בהיוועדות חזותית בהשתתפות עצורים ואסירים מקיימים הדיונים בעניינם של עצורים ביטחוניים כאשר הם לוקחים חלק בדיון באמצעות ויעוד חזותי.

אולי בעתיד

הסנגורים הודיעו לבית המשפט כי הם עומדים על קיום הדיון אך ורק במעמד הנאשמים למרות שבישיבות הקרובות הם לא מעידים אלא עדי תביעה אחרים. השב"ס סירב לכך וטען כי קיים סיכון בטחוני הכרוך בהבאתם הפיזית של שני הנאשמים לדיון, וזאת בין היתר, נוכח חזקת המסוכנות הנשקפת מהם, בשים לב לעבירות החמורות בהם מואשמים, וסיכונים ביטחוניים הנובעים מהוצאתם ממתקן הכליאה על כל הנוגע והכרוך בכך, על רקע מצב הלחימה בו אנו מצויים.

נשיא בית משפט המחוזי בחיפה רון שפירא קיבל את עמדת השב"ס וציין בהחלטתו כי הסנגורים לא פירטו כל טעם מיוחד בבקשתם ועל פניו גם לא נראה כי קיים טעם כזה, מעבר לכללי ניהול ההליך הפלילי בעת שגרה. "זכותם של נאשמים להיות בבית המשפט במהלך הדיון. ואולם זכות זו אינה גוברת, לעת הזאת, על מגבלות שעת החירום", כתב השופט שפירא אך הוסיף: "ראוי כי תיבחן ע"י שב"ס האפשרות לשנות בעתיד את מקום הכליאה של העצורים והם יוחזקו במתקן כליאה קרוב יותר לבית המשפט, באופן שאולי יפחית את המסוכנות מהובלתם לבית המשפט".


לצפייה ודירוג כבוד השופט רון שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות