לאחר הפרסום – לשכת עוה"ד תעניק הנחה בדמי חבר למילואימניקים

בלשכת הודיעו על מתן הנחה של 50 אחוזי במיסי הלשכה לחברי הלשכה שמגויסים למילואים, זאת לאחר הדיווח כי הם נדרשו להמשיך ולשלם כרגיל מיסי חבר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בלשכת עורכי הדין החליטו על מתן הנחה של 50 אחוזי במיסי הלשכה לחברי הלשכה העצמאים שמגויסים למילואים, זאת יום לאחר שפורסם, על מורת רוח של מילואימניקים חברי הלשכה, על כך שנעצרה עבודתם מאז גויסו למילואים אולם הם נדרשים להמשיך ולשלם כרגיל מיסי חבר ללשכת עורכי הדין.

כזכור על פי הפרסום, בעוד גילדות מקצועיות נרתמו לטובת החברים בהם, דווקא לשכת עורכי הדין המשיכה לגבות דמי חבר כרגיל מכל עורכי הדין שגויסו למילואים בצו 8 ועדיין נמצאים בתוך עזה ובגבול הצפון.

כאשר נעשו פניות ללשכה על מנת לבדוק האם לפחות יוחזרו להם הכספים של החודשים בהם היו במילואים, נאמר להם שהם צריכים להמשיך ולשלם את מיסי החבר.

אחד מאלה, שהעדיף להישאר בעילום שם סיפר כי מאז השמונה באוקטובר, כמו הרבה במדינה, הוא גויס למילואים ומטבע הדברים נעצרה כליל עבודת המשרד שלו ואם לא די בכך, עד לאחרונה אפילו לא התקיימו דיונים ומערכת המשפט עבדה באופן מצומצם, לכל היותר.

"בזמן שכל הגילדות המקצועיות נרתמו לטובת חבריהם משרתי המילואים, בלשכת עורכי הדין מתייחסים לחברים ככיס עמוק והיא למעשה היחידה, שיכולה ולא נותנת שום גב לחבריה משרתי המילואים – אלא רק באמצעות הגשת בקשה לפטור הנחה אליה יש לצרף הוכחות קושי כלכלי – מנהג כשלעצמו, ללא קשר למלחמה, משפיל וגורם לאי נוחות בלשון המעטה".

לשכת עורכי הדין: "נסייע למי שצריך"

מלשכת עורכי הדין נמסר אז בתגובה כי: "עורכי דין שנמצא במילואים ואין ביכולתו לשלם בעת הזו הלשכה לא תאכוף תשלום. ככל ובהמשך ועם סיום הלחימה תיווצר אצלו/ה בעיה כלכלית לשלם ועדת הפטורים וההנחות תסייע לו/לה. בנוסף הלשכה מעמידה קרן מענקים והלוואות לטובת עו״ד שנקלעו לבעיות כלכליות. אף אחד או אחת לא ימצאו את עצמם אל מול שוקת שבורה".

כאמור היום פרסמה בדף הפייסבוק שלה לשכת עורכי הדין כי תינתן הנחה של 50% בדמי החבר לעורכי דין עצמאים במילואים ומפונים מהעוטף והצפון. "לפי החלטת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין שהתקבלה היום, ההנחה תינתן לעורכי דין עצמאים ששירתו מעל 30 יום במילואים במסגרת המלחמה או שפונו מביתם בזמן הלחימה לפי החלטת הממשלה", נכתב בפוסט.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות