עורכי דין במילואים נדרשים לשלם מיסי חבר ללשכה כרגיל

גם במשך תקופת המלחמה ממשיכה לשכת עוה"ד לגבות תשלומים כבשגרה. עו"ד מגויס: "תמוהה מדוע הלשכה לא מסייעת לחבריה ששומרים בחירוף נפש על המדינה"
נעמה כהן |
עו"ד עמית בכר, יו"ר לשכת עוה"ד. צילום: פלאש 90

במשך כחודשיים בתי המשפט פעלו במתכונת חרום בשל המלחמה, זאת בין השאר, גם בשל כל עורכי הדין שגויסו למילואים בצו 8 ועדיין נמצאים בתוך עזה ובגבול הצפון. כעת מתברר כי לשכת עורכי הדין בניגוד ללשכות וגופים רבים ממשיכה לגבות מחיילי המילואים שלא עבדו כבר למעלה מחודשיים דמי חבר.

כל עורך דין נדרש לשלם דמי חבר ללשכת עורכי הדין, על מנת להמשיך ולשמור על רישיון עורך הדין שלו. כעת מה-7.10 עורכי דין רבים גויסו למילואים בצו 8, רבים מהם עצמאיים שנקלעו בשל כך לבעיות כלכליות קשות, מאחר והם אינם עובדים. כאשר פנו ללשכה על מנת לבדוק האם לפחות יוחזרו להם הכספים של החודשים בהם היו במילואים, נאמר להם שהם צריכים להמשיך ולשלם את מיסי החבר.

אחד מאלה, שהעדיף להישאר בעילום שם סיפר כי מאז השמונה באוקטובר, כמו הרבה במדינה, הוא גויס למילואים ומטבע הדברים נעצרה כליל עבודת המשרד שלו ואם לא די בכך, עד לאחרונה אפילו לא התקיימו דיונים ומערכת המשפט עבדה באופן מצומצם, לכל היותר.

"צריך לבוא לקראת משרתי המילואים"

"בזמן שכל הגילדות המקצועיות נרתמו לטובת חבריהם משרתי המילואים, בלשכת עורכי הדין מתייחסים לחברים ככיס עמוק והיא למעשה היחידה, שיכולה ולא נותנת שום גב לחבריה משרתי המילואים – אלא רק באמצעות הגשת בקשה לפטור הנחה אליה יש לצרף הוכחות קושי כלכלי – מנהג כשלעצמו, ללא קשר למלחמה, משפיל וגורם לאי נוחות בלשון המעטה. אין לי ספק, שהלשכה הנכבדה יכולה להרשות לעצמה להתחשב בחבריה משרתי המילואים, כמו שעושה כמעט כל גוף פרטי וציבורי ולבוא לקראת החברים בעניין תשלום דמי החבר", אמר המילואימניק שיישאר לפחות עוד חודש במילואים.

עוד הוא הוסיף: "תמוה איך אנשים פרטיים מסייעים ותומכים בהתנדבות מלאה במשרתי המילואים והלשכה, אשר משופעת בתקציבים, לא תסייע לחבריה ששומרים בחירוף נפשם על המדינה ותושביה".

לשכת עוה"ד: "לא תמצאו את עצמכם מול שוקת שבורה"

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: עו״ד שנמצא במילואים ואין ביכולתו לשלם בעת הזו הלשכה לא תאכוף תשלום. ככל ובהמשך ועם סיום הלחימה תיווצר אצלו/ה בעיה כלכלית לשלם ועדת הפטורים וההנחות תסייע לו/לה. בנוסף הלשכה מעמידה קרן מענקים והלוואות לטובת עו״ד שנקלעו לבעיות כלכליות. אף אחד או אחת לא ימצאו את עצמם אל מול שוקת שבורה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות