צעירים מאלעד נאשמים בתקיפת נהג אוטובוס ערבי

כתב האישום שהורגש בעניינם של השניים לביהמ"ש המחוזי מרכז, מייחס להם את תקיפתו של הנהג, לפני כחודש, על רקע גזעני ובשל היותו ערבי
רונן לוי |
תיעוד: פסול נהיגה יצא מתחת המשטרה ועלה על הרכב
נהג אוטובוס, ארכיון

לביהמ"ש המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד נחמן לוסטיג, 19, ואברהם תורג'מן, 18, מאלעד, בגין תקיפת נהג אוטובוס ערבי ממניע גזעני לפני כחודש. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.

בכתב האישום, נאמר, כי שני הנאשמים הם חברים שנסעו בעיר אלעד ברכבו של לוסטיג, כאשר התפתחה שיחה בינם לבין נהג אוטובוס ציבורי שהשתלב בתנועה לידם ולוסטיג צפר לו לעצור. לוסטיג ותורג'מן חשדו שהנהג הוא ערבי ושאלו אותו למוצאו והוא השיב שהוא ערבי מוסלמי. תורג'מן החל לקלל את הנהג ולירוק עליו, לוסטיג ניסה לחסום את האוטובוס כדי למנוע ממנו לנסוע, אך הנהג הצליח להימלט, תוך שהשניים רודפים אחריו ברכבם.

הפרקליטות: "עבירה חמורה, בפרט בתקופה זו"

הנהג חנה במסוף האוטובוסים ונכנס למשרדים, כאשר לוסטיג רודף אחריו עם אלת ברזל. בשלב מסוים, הנהג הפנה אל לוסטיג תרסיס גז מדמיע, ובתגובה לוסטיג נכנס לרכב והשניים עזבו את המקום. כעבור מספר דקות, הם חזרו עם ארבעה אחרים, וכולם יחד תקפו את הנהג במכות, זרקו לעברו אבנים וכיסאות, תוך שהם צועקים שהם לא רוצים נהגים ערבים בעיר. לבסוף הצליח נהג האוטובוס להימלט לרכב הסעות סמוך, תוך שהוא מתיז באוויר עם מטף כיבוי.

כתב האישום מייחס לשניים עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות ממניע גזעני. בבקשת המעצר נאמר, כי הנאשמים תקפו את נהג האוטובוס רק בשל מוצאו ולאחר שווידאו כי הוא ערבי מוסלמי. "אין צורך להכביר במילים אודות חומרת עבירה זו, וביתר שאת כאשר מדינת ישראל מצויה במלחמה, באווירה הציבורית הרגישה והנפיצה כל כך וכאשר קיים חשש אמיתי להסלמה בגזרות נוספות, בין היתר, בקרב ערביי ישראל".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות