מילואימניק רצה לפגוש את ילדיו ונעצר – ביהמ"ש שחרר אותו

חייל מילואים שניצל את החופש שלו לפגוש את ילדיו ששוהים בידי גרושתו, נעצר לאחר שנטען כי הפר צו הרחקה. השופט: "לא קיים חשד סביר המצדיק מעצרו"
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

חייל מילואים שניצל את החופש שלו מהצבא לפגוש את ילדיו ששוהים בידי גרושתו, נעצר לאחר שנטען על ידי כי הוא הפר צו הרחקה ממנה ואף איים עליה. בסופו של דבר בית משפט שחרר אותו וקבע כי לא שוכנע שקיים חשד סביר המצדיק את המשך מעצרו.

מדובר בחייל מילואים תושב הדרום שחזר לחופשה קצרה וביקש לפגוש את ילדיו, לאחר שלקח את ילדיו לבילוי, החזיר אותם לביתה, למרות צו שהוצא נגדו שלא יצור עימה קשר ולא יתקרב אליה ולטענתה הוא הגיע לביתה איים עליה ותקף אותה. שוטרים עצרו את המילואימניק והוא הובא לבית המשפט, שם ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים בגין איומים והפרת הוראה חוקית.

בא כוחו, טען מנגד כי מהודעתה של המתלוננת עצמה עולה כי החשוד רק היה ליד ביתה, בשעה שהחזיר את הילדים. כמו כן, היא כלל לא שמעה את המלל שאמר החשוד.

"ללא חשד סביר"

השופט תומר אורינוב, שדחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של חייל המילואים, קבע כי אין חשד סביר שמצדיק מעצר והחליט על שחרורו והרחקתו מביתה של המתלוננת ואי יצירת קשר עמה למשך 7 ימים. "עיינתי בתיק החקירה, ולא שוכנעתי כי קיים חשד סביר המצדיק את המשך מעצרו של החשוד שנעדר הרשעות קודמות", כתב השופט בהחלטתו.

עוד הדגיש השופט: "לעניין העבירה של הפרת הוראה חוקית נאסר על החשוד להיכנס לבית גרושתו על פי תלונתה, החשוד לא נכנס לביתה וגם לא יצר איתה קשר, אלא היא טוענת ששמעה רעש, ואז ראתה את החשוד ליד ביתה, ויצוין כי אין מחלוקת שהוא החזיר את הילדים המשותפים הביתה לאחר תום שעות הראיה שהוקצו לו… אשר לעבירה של האיומים, גם בעניין זה, המתלוננת ציינה כי שמעה מלל אך לא שמעה את התוכן, ולכן לא יכולה לדעת אם במלל כלול גם איום".


לצפייה ודירוג כבוד השופט תומר אורינוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות