לא יתקיים משפט נוסף בעניינו של סטפן מנדל

מנדל, ממייסדי מונדרגון (לשעבר פסיפיק) הורשע בשנת 2004 בהונאת משקיעים ומאז נמלט מישראל ולא התייצב לריצוי עונשו העומד על 10 חודשי מאסר
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

בית המשפט העליון קיבל את עמדת פרקליטות המדינה במלואה, ודחה את בקשתו של סטפן מנדל, מיוזמי ומייסדי האגודה השיתופית "מונדרגון" (ששמה שונה מאוחר יותר לפסיפיק) לקיום משפט חוזר, זאת לאחר שהורשע כבר בשנת 2004 ומאז נמלט מן הארץ ולא התייצב לריצוי עונשו.

כזכור, בשנת 2004 הורשעו מנדל ושותפו דאז דורון עמוס זאת לאחר שלא פרסמו תשקיף, כמתחייב בחוק, במטרה להטעות את ציבור המשקיעים.

בעקבות הרשעתם, בית משפט השלום בתל-אביב גזר על מנדל 10 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה 100 אלף שקלים, על עמוס דורון, שהיה אף הוא ממייסדי האגודה, נגזר עונש של 4 חודשי עבודות שירות וקנס של 20 אלף שקל.

מנדל עזב את ישראל לפני תחילת משפטו, ומשפטו נוהל בנוכחות עורך דינו, מאז נמנע סטפן מנדל מלחזור לארץ ונמלט מריצוי עונשו.

עיוות דין?

בשנת 2018 הגיש מנדל בקשה למשפט חוזר שנמחקה נוכח העובדה שהוגשה בעודו שוהה בחו"ל.

בחודש מאי האחרון שב מנדל לישראל וחידש את בקשתו למשפט חוזר הן בטענה לעיוות דין והן בטענה של הימצאות ראיות חדשות המצויות בידו.

בית המשפט העליון דחה את כל טענות מנדל וקבע כי לא נגרם לו עיוות דין בשל העובדה שדינו נגזר שלא בנוכחותו, שכן מנדל נמנע מלחזור לישראל מתחילת משפטו ועל כן יש לראות בו כמי שוויתר על זכותו להיות נוכח במשפטו.

כמו כן קבע בית המשפט העליון שבניגוד לטענתו, מנדל לא הציג כל ראיה חדשה שיש בכוחה לשנות את תוצאת ההליך המשפטי ולהביא לזיכויו, וכי ראיות אלה היה באפשרותו להציג במהלך משפטו.

גם טענות מנדל ביחס להתנהלות לא תקינה של רשויות החקירה נדחו על ידי בית המשפט העליון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות