העובדת פוטרה בגלל התבטאויות נגד צה"ל – ביהמ"ש החזיר אותה

העובדת, המועסקת ב"משען" כינתה את לוחמי צה"ל "פושעי מלחמה שהורגים ילדים" ואף שביהמ"ש ביקר את אמירותיה הוא קבע שהיו כשלים רבים בהליך הפיטורים
%d7%93%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c-%d7%91%d7%9f-%d7%97%d7%9e%d7%95 |
אילוסטרציה Envato

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה להחזיר עובדת לעבודתה במרכז "משען" שפוטרה לאחר שכינתה את חיילי צה"ל, לאחר טבח ה-7 באוקטובר, כ"פושעי מלחמה שהורגים ילדים". השופט מתח ביקורת על אמירותיה של העובדת, אך קבע כי נפלו כשלים בהליך הפיטורים ועל כן אינו חוקי.

האמירות של העובדת נאמרו יממה בלבד לאחר השבת השחורה. לפי מעסיקיה, במהלך ארוחת הצהריים בחדר האוכל במרכז, אמרה ש"חיילי צה"ל עושים דברים יותר גרועים (מחמאס)" ועוררה סערה במקום. עובדת אחרת אמרה בתגובה כי צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם.

בהמשך, לטענת משען, כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, שעה שהעובדת ועובדים אחרים שהו במקלט בשל אזעקה, היא אמרה לאחרים שחיילי צה"ל הם פושעי מלחמה. בהמשך הכחישה את הדברים והבהירה כי התכוונה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא פושע מלחמה לדעתה.

משקל ההתנצלות

על רקע ההתבטאויות זומנה העובדת לשימוע ובהמשך פוטרה. אולם בתביעה שזו הגישה לבית הדין האזורי לעבודה היא טענה כי פוטרה על רקע עמדתה הפוליטית – דבר שלא יכול להוות עילה לפיטורים בהתאם להסכם הקיבוצי שחל עליה. עוד הוסיפה כי הפיטורים אינם מידתיים ובוצעו בחוסם תום לב תוך שהם מפלים אותה על רקע השקפתה האישית.

בית הדין לעבודה קיבל את עמדתה של התובעת, אך שהביע סלידה מהאמירות הקשות. לפי החלטת בית הדין, בהליך הפיטורים נפלו מספר פגמים ועל כן מדובר בפיטורים שאינם חוקיים. כך, בין השאר, לא נלקחה בחשבון התנצלותה של האישה, ולא ניתנה הנחייה והדרכה על גבולות השיח במקום העובדה בקרב העובדים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות