עשרות אלפי ליטרים של דלק בחוות אחסון פיראטית

מפקחי המשטרה הירוקה איתרו את המחסן הלא חוקי במשק חקלאי במושב בית חנן ובו נמצאו מיכלי דלק מהול שנועד לחלוקה בכל רחבי הארץ
גילי סיוון-כהן |
מתקנים למהילת דלקים. צילום ארכיון: המשרד להגנת הסביבה

חומרים מסוכנים במקום פרדסים, מטעים וחממות: בפשיטה שנערכה בלב שטח חקלאי במושב בית חנן ובטווח הטילים מדרום, תפסו מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, שוטרי מדור הגנת הסביבה וגופים נוספים, עשרות אלפי ליטרים של דלק וחומרים מסוכנים בחוות אחסון דלקים פיראטית.

במסגרת פעילות אכיפה סביבתית שנערכה אותרו מכלי אחסון של חומרים מסוכנים, דלק וגז פיראטי במשק חקלאי במושב בית חנן שבמישור החוף הדרומי. במקום,

המהווה מתחם אחסון פיראטי בלב משק חקלאי במושב בית חנן, אותרו מכלים רבים החשודים כמכילים כעשרות אלפי ליטרים של חומרים מסוכנים ודלקים מסוגים שונים, אשר אוחסנו בתנאים לקויים נעדרי תשתיות מתאימות – וכל זאת ללא היתרי רעלים וללא רישיון עסק.

נשק מאולתר

פעילות האכיפה במקום הגיעה בעקבות פעילות חקירה מאומצת של המשטרה הירוקה במחוז מרכז של המשרד להגנת הסביבה שכללה איסוף מודיעין רב על מתחם אחסון הדלקים הפיראטי שבבית חנן. בשלב החקירה הסמויה עלה, כי במקום מוצבים מכלי אצירה ומהילה של דלקים שונים, ובמהלך היום מגיעות משאיות רבות הפורקות את החומר המסוכן, אשר נמהל ומשם מועמס חזרה על משאיות המובילות את החומר המהול לכל חלקי הארץ, כל זאת ללא היתרי רעלים, רישיון עסק או תשתיות מתאימות.

עוד קודם לפשיטה, למקום ולבעלים הוצא צו חיפוש חתום על ידי בית המשפט אשר נמסר לבעלים עם כניסת הכוחות למקום.

בשטח אותרו מכלים רבים בגדלים שונים אשר נדגמו על ידי החברה לשירותי איכות הסביבה ועל פי החשד הכילו חומרים מסוכנים ודלק מסוגים שונים.

כמו כן, נדגמה קרקע החשודה כמזוהמת בדלק במספר מוקדים.

מנהל הדלק והגז איתרו עשרות מכלי גז מפוזרים בשטח וביצעו פעולות אכיפה מטעמם, ובמקביל נציג שירותי כבאות והצלה בדק את ההיבטים הבטיחותיים.

בנוסף במקום אף אותר כלי נשק מאולתר. החשוד עוכב לחקירה ונפתחה חקירה משולבת של המשטרה הירוקה המשרד להגנת הסביבה ביחד עם משטרת ישראל ומנהל הגז.


עו"ד צביקה גלזר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות