חדש: מפקדה של המשטרה תתמודד עם אלימות המסתננים

על רקע המהומות בין המסתננים מאריתריאה במהלך חודש ספטמבר האחרון, הודיעה המשטרה על הקמת מפקדה משימתית לטיפול באירועי אלימות
אייל חן |
אירוע מחאה בין תומכי ומתנגדי המשטר באריתריאה בתל אביב לפני כחודשיים. צילום: פלאש 90

במהלך חודש ספטמבר האחרון ידעה תל אביב מספר אירועי אלימות בין תומכי ומתנגדי השלטון באריתריאה, ובמהומות שניצתו בין שני הצדדים. על רקע האירועים הללו, הודיעה המשטרה על הקמת מפקדה משימתית במחוז תל אביב, לטיפול באירועי אלימות בקרב המסתננים.

אירועי האלימות בין הצדדים לפני כחודשיים הובילו לפציעתם של שוטרים רבים וכן לפתיעה בקרב המסתננים. לפי המשטרה, לאחר שנודע כי קיימת כוונה להצית מחדש את המהומות, ולאור האירועים שהתרחשו זה מכבר, הנחה מפקד המחוז על הקמת המפקדה.

המפקדה המשימתית נועדה לטפל בגורמים קיצוניים ועברייניים בקרב קהילת הנתינים הזרים מאריתריאה בדגש לגזרת תחנת שר"ת ותחנת שכונות.

מניעת אלימות

המפקדה כוללת בתוכה כוחות מבצעים, כוחות חקירה ומודיעין וכן גורמי רישוי עסקים. שילוב הכוחות הללו, כך מקווים במשטרה, עתיד לספק מענה לאלימות ולמנוע אירועי פשיעה בקרב הקהילה, כמו גם לשמור על יתר האזרחים ולחזק את תחושת הביטחון והמשילות באזור.

מאז החלה לפעול המפקדה המשימתית, נסגרו מספר עסקים לממכר אלכוהול, שם מתכנסות קבוצות של מסתננים לקראת התפרעויות. בתי העסק נסגרו תחת צווים מנהליים וצווים שיפוטיים.


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות