השופט איתי הרמלין מתנגד לדיונים על רקע סמלי המדינה

בתגובה להתנגדות שהשמיע השופט הרמלין על השימוש בדגל ישראל בעת צילום עצורים, הנחתה רב-גונדר פרי כי הדיונים יתקיימו על רקע סמלי המדינה
רונן לוי |
דגל ישראל

נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, הנחתה כי כל הדיונים המשפטיים שמתקיימים בהיוועדות חזותית ייעשו על רקע סמלי המדינה. זאת, לאחר הפרסום כי השופט איתי הרמלין התנגד לשימוש בסמלים בעת הדיונים במי שנחשדים בעבירות הסתה.

אמש (יום א') פורסם בחדשות 12 כי השופט איתי הרמלין הביע התנגדות לצלם רבים מהעצורים כשמאחוריהם דגל המדינה.

לפי הפרסום של גיא פלד, השופט הרמלין שאל: "מדוע מאחורי העצור דגל ישראל?". אנשי היחידה השיבו: "כך זה אצלנו בימים אלה". השופט הבהיר: "לא מקובל עליי". אנשי היחידה תהו: "גם מאחוריך, כבודו, סמל המדינה".

במקרה אחר, כך לפי הפרסום, שאל השופט הרמלין "למה כתוב על המסך 'עם ישראל חי' ולא 'בית מעצר תל אביב'?". אנשי היחידה השיבו: "לעודד את עצמנו. חברים שלנו נהרגו, אחרים נלחמים". השופט לא השתכנע: "זה לא הפייסבוק הפרטי שלכם, לא אקיים כך את הדיון".

השופט הרמלין: "לא הפייסבוק הפרטי שלכם"

כעת, נציבת שב"ס משיבה מלחמה ומפרסמת הנחייה כי דיונים משפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הוויעוד החזותי יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל.

בתוך כך, שר הפנים משה ארבל שלח אמש לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אורי שהם, תלונה נגד השופט הרמלין. "בולט וצורם מכל", כתב השר ארבל, "סירובו של כבוד השופט הרמלין להצבתו של דגל ישראל מאחורי חשוד בשעת הדיון בהיוועדות חזותית".

עוד הוסיף: "לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצד חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר של שירותי בתי הסוהר ומשתתף בדיון מעצר בהיוועדות חזותית. נהפוך הוא, טוב עשו אנשי שירות בתי הסוהר אשר פעלו כדי להשוות ככל שניתן את תנאי הדיון בהיוועדות חזותית לתנאי הדיון באולם בית המשפט".


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות