חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי: מה חייבים צריכים לדעת

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוצג בשנת 2019 כדי לשקם כלכלית חייבים ולאזן את האינטרסים שלהם עם אלה של הנושים שלהם. המטרה העיקרית של החוק היא לייעל ולקצר הליכי חדלות פירעון, לתחום אותם בזמן ולעזור לחייבים לצאת לדרך חדשה נקייה מחובות. עם זאת, ניווט בתהליך חדלות הפירעון עלול להיות מסובך, וחייבים חייבים להיות מודעים לסיכונים ומכשולים אפשריים לפני תחילת התהליך. מאמר זה יספק סקירה כללית של הליכי חדלות הפירעון, תפקידם של עורכי דין מומחים, שאלות קריטיות שיש לשאול לפני הגשת בקשה לחדלות פירעון, פתרונות חלופיים ואסטרטגיות להימנעות מחדלות פירעון.
אילוסטרציה envato

תהליך חדלות הפירעון על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד לעזור לחייבים להגיע להסכמה על חובותיהם שנצברו ובסופו לקבל הפטר מחובות אחרים. התהליך מתחיל במינוי נאמן, אדם שמונה על ידי בית המשפט לנהל את הסדר הנושים ואת קופת הנושים. האחריות העיקרית של הנאמן היא להבטיח שהנכסים של החייב יחולקו באופן הוגן בין הנושים.

לאורך הליכי חדלות הפירעון, הנאמן יאזן בין האינטרסים של החייב לבין הנושים שלהם. זה עשוי לכלול משא ומתן על תכניות פירעון, מכירת נכסים או חיפוש דרכים אחרות להחזר החובות. במקרים מסוימים, ייתכן שהחייב יידרש לוותר על זכויות קניין או נכסים ספציפיים כדי להחזיר את חובותיו לנושים. בסופו של דבר, המטרה היא להגיע להסדר הסדר חוב שיאפשר לחייב להמשיך בחייו ללא נטל החובות הבלתי ניתנים לניהול.

תפקידו של עורך דין מומחה בהתחשב במורכבות של הליך חדלות הפירעון, חיוני שלחייבים להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום לפני תחילת ההליכים. עורך דין הבקיא היטב בתחום חדלות הפירעון וההבראה הכלכלית, יוכל לסייע בהערכת התאמת ההליך לחייב ולזהות סיכונים ומכשולים אפשריים מראש. כמו כן, הוא יוכל לספק הכוונה לגבי פתרונות חלופיים שעשויים להיות פחות פולשניים ופוגעניים כלכלית עבור החייב.

ד"ר יפעת בן אבי בראון, מומחית בתחום חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי, מדגישה את החשיבות שבפנייה לעורך דין המתמחה בתחום. לדבריה, עורכי דין רבים עשויים להציע לחייבים לעבור הליך חדלות פירעון לצורך הסדר חובות והיפטרות מחובותיהם תוך הבטחה לנוחות ומהירות. עם זאת, לא תמיד כך הדבר וחייב לא מיומן עלול למצוא את עצמו במשבר כלכלי גדול אף יותר.

 

 

שאלות קריטיות שיש לשאול לפני הגשת בקשה לחדלות פירעון

לפני הגשת בקשה לחדלות פירעון, חיוני לשאול מספר שאלות קריטיות על מנת להעריך את ההשלכות האפשריות ולהגן על נכסים ובני משפחה מפני פגיעה. ד"ר בן אבי בראון מציעה שאחת השאלות הראשונות שיש לשאול היא האם הורי החייב בחיים והאם צפוי להם לקבל ירושה בשנים הקרובות. הנאמן ככל הנראה ישאל את אותן השאלות במהלך הליך חדלות הפירעון ועשוי להשתמש בכל ירושה או זכויות קנייניות על מנת לפרוע את התחייבויות החייב.

אם לחייב ישנן זכויות כלשהן לנכסים או ירושות, ייתכן שיידרש לממש זכויות אלו במהלך הליך חדלות הפירעון. הנאמן רשאי למכור את הנכסים או הנכסים, להשתמש בתמורה כדי לפרוע חובות ולהפקיד את יתרת הכספים בקופת הנושים. הדבר עלול להיות בעל השלכות קשות על החייב ובני משפחתו, כגון הורים קשישים שיפונו מביתם על מנת לעמוד בהתחייבויות החייב. כדי למנוע מצב זה, חיוני לדון בנושאים אלה עם עורך דין מומחה ולחקור פתרונות חלופיים שעשויים להיות פחות פולשניים ופוגעניים במצב הפיננסי של החייב.

פתרונות חלופיים ואסטרטגיות

ישנם מספר פתרונות חלופיים ואסטרטגיות שחייבים יכולים לשקול לפני תחילת הליכי חדלות הפירעון. חלק מהאפשרויות הללו כוללות:

  1. איחוד חובות ומיחזור: איחוד חובות כרוך באיחוד של מספר חובות להלוואה אחת עם שיעור ריבית נמוך יותר, מה שעשוי להקל על הניהול וסילוק החוב. מיחזור הלוואות קיימות בתנאים טובים יותר יכול גם לעזור להפחית את נטל החוב הכולל.

  2. משא ומתן עם נושים: במקרים מסוימים, חייבים עשויים להיות מסוגלים לנהל משא ומתן על תנאי תשלום טובים יותר עם הנושים שלהם, כגון שיעורי ריבית נמוכים יותר, תקופות החזר מורחבות או יתרות עיקריות מופחתות.

  3. פיתוח תוכנית שיקום פיננסי: תוכנית שיקום פיננסי מקיפה יכולה לעזור לחייבים לחזור למסלול על ידי זיהוי תחומי ההוצאה יתר, יצירת תקציב וקביעת יעדים פיננסיים ברי השגה.

  4. צעדים יזומים: חייבים יכולים לנקוט מספר צעדים יזומים כדי למנוע חדלות פירעון, כגון פנייה לייעוץ פיננסי, הפחתת הוצאות והגדלת ההכנסה באמצעות עבודות צדדיות או תעסוקה נוספת.

סיכום הבנת הליך חדלות הפירעון והשלכות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי חיונית עבור חייבים ששוקלים להגיש בקשה לחדלות פירעון. על ידי התייעצות עם עורך דין המתמחה בתחום ושאילת השאלות הקריטיות טרם פתיחת ההליכים, יכולים החייבים להגן טוב יותר על נכסיהם, משפחתם ועתידם הכלכלי. חיוני לחקור פתרונות ודרכי פעולה חלופיים כדי להימנע מהמכשולים והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בחדלות פירעון. בעזרת קבלת החלטות מושכלת והכוונה מקצועית, יכולים החייבים לנווט בהליך חדלות הפירעון ולהשיג את השיקום הכלכלי הדרוש להם כדי להתקדם בחייהם.


יפעת בן אבי בראון משרד עורכי דין, הינו משרד בוטיק העוסק בתיקי חדלות פירעון/הוצאה לפועל, מקרקעין ובתחום האזרחי –מסחרי. לב ליבה של התמחות המשרד הינה חדלות פירעון ועו"ד בן אבי בראון אף משמשת כממלאת מקום יו"ר ועדת חדלות פירעון בלשכת עורכי הדין, מעבירה כנסים בתחום ומשתתפת בפאנלים מקצועיים. המשרד רושם בשנים האחרונות צמיחה מואצת ועקבית ובעקבות כך הפכה הפירמה לחברת עורכי דין. במשרד מועסקים 13 עובדים, מתוכם 7 עורכי דין. לקוחות המשרד מגיעים אליו מפה לאוזן, מכל רחבי הארץ.

ליצירת קשר עם עו"ד בן אבי בראון:

כתובתנו: רח' הראשונים 26 אשדוד | טל: 08-853-4794 | מייל: Yifat.bab.law@gmail.com


עקבו אחר התוכנית מחוץ לפרוטוקול
פייסבוק | אינסטגרם | טיקטוק | יוטיוב | טוויטר | חדשות משפט לוואטסאפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות