איש דת מירושלים נאשם בתמיכה בחמאס: "גן עדן לשהידים"

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עודה נעים, איש דת בשנות ה-50 לחייו, המעניק ייעוץ בנושאים שונים לביה"ד השרעי, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון הטרור חמאס
גילי סיוון-כהן |
תומכי חמאס. צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד עודה נעים, איש דת ירושלמי בשנות ה-50 לחייו, המעניק ייעוץ בנושאים שונים לבית הדין השרעי, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים. כתב האישום אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה והוא מצטרף לכ-60 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ישי זיגמן מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), נעים נוהג לדרוש בפומבי בתפילות צהרי יום השישי במסגדים קבועים. ביום שישי ה-20 באוקטובר, הוא נשא דרשה פומבית במסגד בשכונת בית צפאפא, שבה דברי הסתה והזדהות עם ארגון טרור. הדרשה נישאה בפני 350 מתפללים שנכחו במקום, והושמעה במערכת הכריזה בשכונה.

"נפלו השליטים והיהודים"

בין היתר אמר נעים: "עובדי האל, התעוותו פני היהודים והתגלתה ערוות המנהיגים הערביים איתם, נפל מאזן המלחמה ונפלו המשוריינים.. ונכשלה כיפת ברזל, לכן אל לכם להיעלב ולהתעצב על מספר ההרוגים שלכם. נפלו השליטים והיהודים במקום אחד".

בנוסף לכך, תהה היכן הארגונים השונים: "איפה אלה שהתכוננו זמן רב, איפה איראן ואיפה אוגדת ירושלים ואיפה חיזבאללה ואיפה… העם ואיפה חטיבת ירושלים ואיפה הצבא של בשאר ואיפה החביות של בשאר, כולם איבדו את מפת ירושלים ולא נשאר ממנה כלום".

וכן: "אללה הוא… יקר לאללה נתלונן ועליו אנו סומכים… תעניק את הניצחון למוג'אהדין בכל מקום שבו הם נמצאים". בסיום דרשתו איחל לשומעיו: "בריאות, ניצחון וגן עדן לכל השהידים".

 

על פי נתוני המשטרה, מתחילת הלחימה נפתחו 126 תיקי חקירה על הסתה לאלימות וטרור והתבטאויות של תמיכה בחמאס. במקביל הוגשו 17 כתבי אישום בהליך מזורז וצפויים כתבי אישום נוספים


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות