אושר בוועדת השרים: יאסרו פיטורי עובדים שפונו מביתם

אושר תיקון לחוק הגנה על עובדים בשעת חירום במסגרתו יאסר על פיטורי עובדים שפונו מביתם, וכן הגנה על השבויים, החטופים והנעדרים ובני משפחותיהם
רונן לוי |
מפונים מישובי עוטף עזה בים המלח (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: פלאש 90

ביוזמת שר העבודה יואב בן צור: ועדת השרים אישרה כעת תיקון לחוק הגנה על עובדים בשעת חירום – במסגרתו יאסר על פיטורי עובדים שפונו או התפנו מביתם, וכן הגנה על השבויים, החטופים והנעדרים ובני משפחותיהם. השר בן צור: ״בשגרה ובחירום משרד העבודה מגן על מעמדם של העובדים בישראל. בימים אלו אנו פועלים בכל האמצעים כדי להבטיח הגנה מירבית לזכויות המפונים מהדרום ומהצפון, בני משפחות השבויים, הנעדרים והמשפחות השכולות. משרד העבודה ימשיך לפעול בכל החזיתות כדי לשמור על רציפות תפקוד המשק תוך שמירה מלאה על מטה לחמם של העובדים".

בעקבות אירועי הטרור שהחלו ביום 7.10.23, הוכרז על מצב מיוחד בעורף ועל מלחמת חרבות ברזל. בשל כך, עובדים בחלק מהיישובים בצפון ובדרום המדינה התפנו מביתם, לרבות בעקבות החלטות ממשלה שהתקבלו בעניין, ועקב כך נוצר מצב שרבים מהם לא יכולים להגיע למקום עבודתם.

הגנה בשוק העבודה

לכן, משרד העבודה פעל לתיקון חוק הגנה על עובדים בשעת חירום, תשס"ו- 2006 כהוראת שעה ל- 3 חודשים, עם אופציה להארכה על ידי שר העבודה, על מנת להכניס להגנה מפני פיטורים גם את העובדים הבאים: עובד שהתפנה ממקום מגוריו אשר נמצא באחד היישובים המנויים בתוספת, עובד שהוא נעדר, שבוי או חטוף עקב פעולות האיבה או פעולות המלחמה, עובד שהוא הורה או בן זוג של הרוג, נעדר, שבוי או חטוף בפעולות האיבה או בפעולות המלחמה וכן עובד שהוא בן משפחה אחר של אלה, ובלבד שהם נדרשו להעדר בשל הנסיבות האמורות ובתנאים המפורטים בהצעה.

״בן משפחה אחר" מתייחס לילד, אח או אחות של ההרוג, הנעדר, השבוי או החטוף, אם הגיש הצהרה בכתב שהוא הגורם הבלעדי שנדרש להיעדר בנסיבות אלו.

הוראת השעה תכלול גם תיקון לחוק כך שהאיסור החל על מעסיק לפטר את עובדו שנעדר מעבודתו לצורך השגחה על ילדו, יחול גם לעניין עובד שהוא הורה במשפחת אומנה.


ד"ר עו"ד יפעת בן אבי בראון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות