פרקליט המדינה: ניתן לחקור ולהעמיד לדין מפרסמי תמיכה בחמאס

הפרקליטות דחתה את פניית האגודה לזכויות האזרח, שדרשה לבטל את ההנחיה הזמנית שהוציאה למשטרת ישראל בנוגע למדיניות הפתיחה בחקירה בעבירות הסתה
רונן לוי |
פרקליט המדינה עמית איסמן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הפרקליטות דחתה את פניית האגודה לזכויות האזרח שפנתה בבקשה לבטל את ההנחיה הזמנית שהוציאו פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אל משטרת ישראל, בנוגע למדיניות הפתיחה בחקירה והמעצר בעבירות של הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור, בקשר למעשי הזוועות הרצחניים שביצע ארגון הטרור חמאס מאז מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

כידוע, פרקליט המדינה עמית איסמן הנחה כי ככלל יש לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסמים דברי שבח ותמיכה למעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, ככל שהוא חמור ונוגע במישרין לתקופה הנוכחית. נוכח הצורך במתן מענה מהיר, המשנה לפרקליט המדינה אישר, על דעת פרקליט המדינה, לבעלי תפקידים מסוימים במשטרת ישראל לפתוח בחקירה ללא צורך בקבלת אישורו במקרים מובהקים של גילוי תמיכה מובהקת בחמאס, וכן במקרים של פרסום גילוי שבח, אהדה או עידוד, תמיכה או הזדהות עם המעשים שבוצעו על ידי ארגוני ופעילי טרור בימים אלו.

בוחנים כל פנייה

בתשובת הפרקליטות צוין, כי האישור האמור לא ניתן לכל שוטר באשר הוא, אלא לבעלי תפקידים שהם בעלי מומחיות והבנה מעמיקה בעבירות חופש ביטוי, וניסיון רב בטיפול בהן. למרות אישור זה, המשטרה ממשיכה לפנות במקרים רבים נוספים לקבלת אישור לפתיחה בחקירה, ובנוסף נערכת בקרה מעת לעת על האישורים שנותנת המשטרה.

הפרקליטות דוחה את טענות האגודה בנוגע לאכיפה בררנית ולהיעדר אכיפה של התבטאויות מסיתות המופנות כלפי ערבים וכלפי מי שנתפס שמאלני. "אין שחר לדברים אלה. פרקליטות המדינה בוחנת כל פנייה שמגיעה לפתחה, ללא הבדל דת, גזע, מין או דעה פוליטית, ומשטרת ישראל לא הונחתה לזנוח כל טיפול בהתבטאויות מסיתות כלפי אוכלוסיות אחרות", נאמר במכתב. "פרקליט המדינה והמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים רואים בחומרה רבה כל התבטאות מסיתה באשר היא, כלפי כלל האוכלוסיות במדינת ישראל, ומדיניות האכיפה בעניין זה לא השתנתה ולא נזנחה".


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות