בן עמי מהברירה הטבעית: סיפור על אהבה, התמכרות ורצח

כשהתפרסמה הידיעה שבן עמי, חבר להקת "הברירה הטבעית", מואשם ברצח גרושתו דפנה בר ציון, היא עוררה גלי הלם בקהילת המוזיקה ומחוצה לה. ככל שהתגלו פרטים על מערכת היחסים הסוערת שלהם, בעיות השימוש בסמים והאירועים הטרגיים שהובילו לרצח, הסיפור הפך לשובר לב עוד יותר. במאמר זה נעמיק בסיפור האהבה של בני הזוג, בהתמודדותם עם התמכרות ובנקודת השבירה שהובילה בסופו של דבר לפשע טרגי וחסר טעם.
הקוקאין שנתפס, צילום: מטרת ישראל

ההתחלה: הקשר של אילן ודפנה

בן עמי ודפנה בר ציון נפגשו לראשונה לפני למעלה מעשור וניהלו מה שאילן הגדיר כ"רומן אביבי קצר". בתקופה זו נכנסה דפנה להריון, אך אף אחד מהם לא הייתה מוכנה להורות. כתוצאה מכך, היא עברה הפלה, והשניים נפרדו. ב-2012 דרכיהם הצטלבו שוב במפתיע, וכפי שהגדיר זאת אילן בן עמי, "שוב התלקח בינינו הניצוץ".

עם הקשר החדש הזה, החליטו בני הזוג לתת למערכת היחסים שלהם הזדמנות נוספת. אילן, שהתגורר אז בשכונת התקווה, נמשך לבית המרשים שבו התגוררה דפנה. כמה חודשים לאחר מכן, היא הציעה את הרעיון להתחתן, ואילן, שהאמין שהם יוצאים לחיים יציבים, הסכים.

נישואים בעייתיים: שימוש בסמים ומאבקים

למרבה הצער, חייהם המשותפים היו רחוקים מלהיות יציבים. עדותו של בן עמי בבית המשפט ציירה תמונה של מערכת יחסים שהוכתמה על ידי שימוש בסמים. לדבריו, דפנה הייתה חוזרת הביתה לעתים קרובות שיכורה בשעת לילה מאוחרת, והוא התקשה להתמודד עם כמות האלכוהול שצרכה. בן עמי עצמו לא היה חסין מפני בעיות אלה, שכן הודה כי שקע בדיכאון וחיפש נחמה בסמים ובאלכוהול.

חיי החברה של בני הזוג הושפעו רבות גם מהאנשים סביבם, שהתמכרו למידות רעות דומות. אילן סיפר על ערבים שבהם היו שותים יחד בקבוק וויסקי, מעשנים גראס וחשיש, ומדי פעם משתמשים בקוקאין. בשלב מסוים התוודע אילן לסם סינתטי בשם "נייס גאי", בו החל להשתמש בשל מחירו הזול וזמינותו בפיצריות רבות בתל אביב.

במהלך תקופה זו, מערכת היחסים של בני הזוג התדרדרה עוד יותר, כאשר ההשפעה של השימוש בסמים שלהם גבתה מחיר על בריאותם הנפשית ורווחתם הרגשית.

נקודת השבירה: הוויכוח והרצח

בימים שקדמו לאירוע הגורלי ביקרה דפנה את בן עמי בדירתו, שם בילו בשיחות, בצחוק וקיפול בגדים. אלא שלמחרת פרץ ויכוח סוער בין השניים. לפי עדותו של בן עמי, דפנה איימה לחשוף סוד שעלול להרוס לו את הקריירה עם להקת "הברירה הטבעית" ולהרוס את יחסיו עם חברים קרובים ובני משפחה.

האיום הזה, בשילוב עם מצבו הנפשי השברירי ממילא של אילן, דחפו אותו אל מעבר לקצה. בהתקף של ייאוש וחרדה הוא אחז בפטיש שהיה מונח על שולחן בחדרו והשתמש בו כדי להכות את דפנה למוות. "היד נופפה בעצמה", טען. "היה לה רצון משלה. לא ממש הבנתי מה קורה".

לאחר הרצח ניסה אילן לשים קץ לחייו בתלייה בפארק הירקון. עם זאת, הוא לא הצליח למצוא מיקום מתאים, והפארק היה מלא באנשים, כך שבסופו של דבר הוא נטש את התוכנית.

המשפט: עדותו של אילן בן עמי ותגובות משפחת בר ציון
במהלך המשפט סיפר אילן בן-עמי על האירועים שהובילו לרצח ועל פרטי יחסיו הבעייתיים עם דפנה. לאורך כל עדותו ישבו בקהל בני משפחתה של דפנה, נסערים וכועסים בעליל. כשבן עמי דיבר על הרגלי השתייה של דפנה, לחשו בני משפחתה "שקרן , ERI", וטענו שאין לה בעיית שתייה.

גיסה של דפנה הביע חוסר אמון בסיפורו של עמי ואמר: "הוא שקרן, ואפשר לראות מהגמגום שלו שהוא משקר". הוא גם הצביע על חוסר העקביות בטענותיו של אילן על מצוקה כלכלית, ובמקביל הודה כי צרך בקבוקי וויסקי והשתמש בסמים.

סיפורם הטרגי של אילן בן עמי ודפנה בר ציון הותיר חותם מתמשך על משפחותיהם, חבריהם והקהילה כולה. השלכות המקרה חורגות מעבר לתחום האישי, שכן הקריירה של אילן ועתידה של להקת "הברירה הטבעית" תלויים על כף המאזניים.

בן עמי נידון  למאסר עולם בגין רצח פרודתו דפנה בר ציון לבית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי הוא ישלם פיצוי לבתה של בר ציון בסכום המרבי הקבוע בחוק, העומד על 258 אלף שקלים. בן עמי, בן 49, גיטריסט להקת "הברירה הטבעית", הורשע שרצח את בר ציון בתגובה לבקשתה להיפרד ממנו באמצעות מכות פטיש.

עבור מי שהכיר את בני הזוג, ההלם וחוסר האמונה נותרו מוחשיים. הטרגדיה משמשת תזכורת קשה לכוחה ההרסני של ההתמכרות ולחשיבות התמיכה וההתערבות בתחום בריאות הנפש. בעוד ששום דבר לא יכול להחזיר את דפנה, הזיכרון שלה ממשיך לחיות, ויש לקוות שהלקחים שהופקו מהסיפור הטרגי הזה יוכלו למנוע טרגדיות דומות בעתיד.

סיפורם של אילן בן עמי ודפנה בר ציון הוא סיפור אזהרה על אהבה, התמכרות ורצח המדגיש את הצורך במודעות, תמיכה והבנה בהתמודדות עם סוגיות של שימוש בסמים ובריאות הנפש. ככל שההליכים המשפטיים נמשכים ומתבררים מלוא ההשלכות על אילן, הקהילה יכולה רק לקוות לריפוי ולסגירת מעגל בעקבות הטרגדיה הקשה.

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות