מתחילת "חרבות ברזל" נעצרו 110 חשודים בהסתה לטרור

משטרת ישראל ממשיכה לגלות אפס סובלנות להסתה ותמיכה בטרור. מתחילת הלחימה טופלו מעל 270 פרסומים המביעים תמיכה עם חמאס והוגשו 17 כתבי אישום
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

במסגרת המאמצים לאורך כל השנה למניעת הסתה, בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, טופלו על ידי כלל מחוזות משטרת ישראל ואגף החקירות והמודיעין מתחילת הלחימה מעל 270 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, מתוכם נפתחו 126 תיקי חקירה לאחר שעלה כי הפרסומים עולים כדי חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור. המשטרה עצרה 110 חשודים והוגשו עד כה 17 כתבי אישום בהליך מזורז וכתבי אישום נוספים צפויים להיות מוגשים לבתי המשפט בימים הקרובים.

השר לביטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר החליט לפני כ- 7 חודשים על הקמת צוות ייעודי באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, שיעסוק במאמץ הלאומי לטיפול בעבירות של הסתה ותמיכה בטרור. הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשת מורכב מקציני משטרה, גורמי שב״כ, צה״ל ופרקליטות ועוסק בניטור תכנים מסיתים, בחינת פרסומים ופעילות להסרת התכנים ופועל למיצוי הדין עם החשודים.

יצאו לקרב

מחודש פברואר האחרון ועד תחילת המלחמה הוסרו מהרשתות החברתיות, 759 פרסומים בהם נמצאו תכנים עם הסתה למעשי טרור, נפתחו 40 תיקי חקירה בגין הסתה לטרור ולמעלה מ-100 תיקים נמצאים בבדיקה או בחוות דעת. מינוי הצוות המיוחד לטיפול בהסתות ברשת על ידי השר לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר נעשה בעקבות גל מעשי טרור שפקד את ישראל בשנת 2022 כתוצאה מהסתה של גורמי ג׳יהאד איסלמי חמאס חיזבאללה וגורמי טרור נוספים שהובילה לכך שמחבלים וביניהם נערים יצאו לבצע פיגועים כנגד יהודים לאחר שצפו בתכנים מסיתים ברשתות.

הצוות שהוקם באגף החקירות והמודיעין פועל מאז תחילת המלחמה במתכונת מוגברת על מנת לטפל בכלל הסוגיות הנוגעות לחשודים המעודדים אלימות ומביעים הזדהות ותמיכה עם ארגון הטרור חמאס ועם מעשי הרצח, האונס והטבח המזוויעים שביצע או קראו לאחרים לבצע אירועי טרור כלפי יהודים.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי: ״גופי האכיפה במדינת ישראל פועלים כאגרוף אחד מכוון מטרה ובשילוב זרועות נגד תופעת ההסתות לטרור וגילוי התמיכה הפומביים בארגון חמאס דאע״ש ובטרור בכלל. לא יתכן שבזמן ששוטרים, לוחמי מג״ב וימ״מ ולוחמי צה״ל נופלים בגבורה במשימת ההגנה על מדינת ישראל וכלל תושביה , יהיו כאלה מקרבנו מתוך המדינה שיעודדו את הארגון הרצחני מעזה שיהללו את מחבליו ובאותה נשימה יחשבו שאפשר יהיה לעבור על כך לסדר היום. אפס סובלנות להסתה הפרועה לטרור אפס סובלנות לתמיכה בטרור ובחמאס דאע״ש. אני שמח שכל גופי האכיפה ובראשן המשטרה והפרקליטות יד אחת במשימה הזו , ננצח את הטרור ברשת ומחוץ לרשת״.

עובדי תחנת דלק שרו "נובה נובה" ללקוחות

במחוז מרכז הוגש כתב אישום הוגש נגד תושב טייבה לאחר שעלה כי צעיר, 22, תושב העיר הילל ושיבח ברשתות החברתיות את ארגון הטרור חיזבאללה, הילל את המחבלים שרצחו 4 יהודים בפיגוע בעלי ואת המחבלים בג'נין – חודשים מספר לפני פרוץ המלחמה.

במחוז צפון נעצר תושב דיר אל אסד לאחר שפרסם דברי שבח ותמיכה בארגון הטרור חמאס תוך שהוא מפרסם סרטונים של ילדים שנחטפו על ידי ארגון הטרור חמאס. לבקשת המשטרה, בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום 26.10.23.

במחוז ירושלים כתבי אישום צפויים להיות מוגשים בימים הקרובים נגד שני חשודים, תושבי מזרח ירושלים, עובדי תחנת דלק, לאחר שביום חמישי האחרון נעצרו על ידי המשטרה בחשד לעבירות הסתה ותמיכה במעשה טרור. השניים חשודים ששרו בפני אזרחים: "נובה, נובה", כשם הפסטיבל שהתקיים סמוך לרעים ובו נטבחו על ידי מחבלים מאות מבלים בבוקרו של יום שבת 07.10.23. לבקשת המשטרה, בית המשפט האריך את מעצרו עד ליום 26.10.23.

במחוז חוף נעצר תושב אום אל פחם נעצר לאחר שפרסם באחת הרשתות החברתיות סרטוני תמיכה ואהדה לארגון הטרור חמאס.

במחוז דרום תושבת אילת נעצרה לאחר שהעלתה פרסומים ברשתות החברתיות בהם השוותה אנשי ציבור לנאצים, הביעה הזדהות על נפילת חללי מערכות הביטחון ושמחה על הסלמת המצב הביטחוני.

במחוז תל אביב נעצר תושב מסובים לאחר שפרסם פוסט ברשתות החברתיות שבמרכז עניינו חטופות שנחטפו לעזה על ידי ארגון חמאס ונטלו חלק בהפגנות.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות