הסדר טיעון מקל לישראלי שהעביר מידע לחמאס בעזה

הפרקליטות הגיעה להסדר עם מוחמד אבו עדרה, תושב רחובות בן 45, שבועות ספורים לפני פרוץ המלחמה ולפיו הוא ירצה 5 שנות מאסר וישלם 5,000 שקל קנס
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

מספר שבועות לפני תחילת המלחמה בעזה הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם מוחמד אבו עדרה, תושב רחובות בן 45, על עונש של 5 שנות מאסר וקנס של 5,000 שקלים, לאחר שהורשע ששימש סוכן של החמאס בישראל והעביר להם מיקומי כיפת ברזל וכן ניסה להעביר כספים לפעיל חמאס בישראל.

אבו עררה, שעבד בבית הקברות בנס ציונה, היה נשוי לתושבת הרצועה ולהם ארבעה ילדים. הוא חילק את חייו בין רחובות לרפיח תוך מעבר תדיר במעבר ארז וניצל את יכולתו לנוע בחופשיות בין ישראל לרצועה מכוח איחוד משפחות וכך הדבר איפשר לחמאס לקיים עמו מפגשים בעזה אחת לשבועיים.

על פי כתב האישום שתוקן שלוש פעמים ובו הוא הורשע, הוא ביצע עבור החמאס משימות בישראל, בין השאר מסר להם מידע על מיקומי כיפות הברזל , הוא צילם עבורם את כיפת ברזל בקבוצת שילר, וכן באזור פלמחים. בהמשך הוא העביר כספים מעזה לישראל מחשבונו האישי לפעיל חמאס בישראל, אולם כאשר הכסף לא נלקח ממקום המסתור הוא החזיר את הכסף לחמאס בעזה.

הפרקליטות: "עונש הולם בהתאם לנסיבות"

כתב האישום תוקן שלוש פעמים על ידי הפרקליטות ובסופו של דבר הגיעו עימו להסדר טיעון מקל במהלכו הורשע באיסור פעולה ברכוש טרור, מסירת ידיעה לאויב ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור והוא ירצה 5 שנות מאסר מיום מעצרו. לפני גזר הדין ציינה הפרקליטות בבית המשפט כי למרות שהתיק נוהל יש חלקים מהתיק שהם מבוססים מאד וחזקים ביותר וחלקים עם קשיים מסוימים.

"במכלול הנסיבות ולאחר שהנאשם הסכים לקחת אחריות גם אם בשלב מאוחר, סברנו שעונש של 5 שנות מאסר במכלול הנסיבות הולם גם אם הוא על הצד המקל, ונבקש לאמץ את ההסדר", נאמר בדיון על ידי הפרקליטות.

הרכב השופטים בראשות השופטת יעל רז לוי, קיבלו את הסדר הטיעון ובגזר הדין צויין כי הסדר הטיעון אינו חורג ממתחם הסבירות ואין מקום להתערב בו.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת יעל רז לוי


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות