5 כתבי אישום נגד אזרחים ששיבחו את פעילות חמאס

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם. בין היתר נכתב: "אל תשאירו ליהודים אבן על אבן… מלחמת קודש למען אלוהים"
גילי סיוון-כהן |
דגל פלסטין
דגל פלסטין, צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה בסוף השבוע חמישה כתבי אישום נגד חמישה אזרחי ותושבי ישראל, שפרסמו דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו או הזדהות עם ארגוני הטרור. במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי אישום אלה מצטרפים לשני כתבי אישום נוספים שהוגשו ביומיים האחרונים בגין מעשים דומים. כתבי האישום אושרו ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הטרור, וגם הזדהות עם ארגון טרור. זאת, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית.

מכתבי האישום שהוגשו עלה כי עיסאם עמירה, תושב ירושלים בשנות השבעים לחייו, איש דת הנוהג לנאום בפומבי, נאשם כי נשא במסגד אל-אקצא בהר הבית דברים אשר מהווים תמיכה והסתה לטרור: *"אל תשאירו ליהודים אבן על אבן"; "הלוחמים במלחמת הקודש למען אלוהים מכוונים לאחת משתי המטרות, להיות שהיד…"; "האם תישארו בבתים שלכם בהשפלה? הנבלים הודיעו על מצור מלא, הפסקת מים ודלק ועצרו אספקת האוכל והתרופות לעזה ומה אתם עושים? האם תינטשו את תושבי עזה בלחימה הגיבורה הזו לבדם?".

"ההבטחה מתקרבת"

בכתב האישום השני נאשמת הנאדי מקאווי, תושבת ירושלים בשנות הארבעים לחייה, נאשמת שפרסמה ביום המעשים הנפשעים של ארגון הטרור חמאס, בדף הפייסבוק שלה, אחריו עוקבים למעלה מ-320 אלף עוקבים, דברי הסתה לטרור, ובין השאר כתבה: "אלוהים, עשה שזה יהיה יום של כיבוש, ניצחון, שליטה ומשילות – בוקר של שחרור קרוב", "היו חלק מהניצחון בעירכם והכינו לכם מקום לכיסא באוטובוס הניצחון הקרוב #ההבטחה_מתקרבת", וכן: "מה שלפני יום 7 באוקטובר אינו מה שיהיה אחריו הוא יום היסטורי והאם היה לכם תפקיד תאריך זה?".* לכל פוסט היו אלפי לייקים, שיתופים ותגובות.

במקרה אחר, נאשם עודאי חג'אזי, תושב בית חנינא כבן 20, נאשם שהסית לטרור והביע הזדהות עם ארגון טרור כאשר הפיץ ברשת הטיקטוק סרטון שבו נראים אזרחים ישראלים חטופים כפותים בזמן שהוא מקלל ומגדף: "ראיתם מה עשינו בכם יא בן זונה? ראיתם? ראיתם? זה עם ישראל? כולם על הזין שלנו. ראית? זה עם ישראל".

מיה נתן, תושבת אילת בשנות הארבעים לחייה, נאשמת שפרסמה פוסטים בדף הפייסבוק שלה, בהם קראה קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, הפיצה דברי הסתה לטרור וכן דברי שבח, אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. בין השאר פרסמה: *"זו קריאה לכל מי שיכול להחזיק נשק!.. אנו קוראים לכם להבין את עמדתכם בסכסוך עם הכובשים הציונים ומתנחליהם ולמלא את חובתכם עם בני העם המהפכני, הלוחם בפלסטין הכבושה".

"נשבע שזה גאווה"

כתב אישום חמישי הוגש נגד סאאב דרבאס, תושב עיסאוויה כבן 30, נאשם שהפיץ בדף הפייסבוק שלו סרטון שבו נראים כמה קטעים שבהם חיילי צה"ל שונים רוקדים ושמחים למשך כמה שניות, ומיד לאחר מכן נראים חיילים הרוגים ובסיס צבאי עולה באש. הסרטון מסתיים עם כתובית בערבית: "נשבע שזה גאווה".

שלשום הוגש כתב אישום נגד אברהים רגבי, תושב ירושלים כבן 19, שפרסם בחשבון הוואטסאפ שלו סרטון בו מצולמים, בין היתר, פעילי טרור בתוך ערי ישראל כשהם מניפים כלי נשק, ותמונות גופותיהם של אזרחים ישראלים, כשברקע שירי הלל לחמאס: "תכתוב על כל חרב צל מוחמד דף, הרעיד את האויבים חורף, קור וקיץ".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות