מי אתה בועז בן עמי, המחנך מגבעת שמואל?

מעל ל-4,000 המלצות התקבלו השנה מתלמידים, מהורים, מבני משפחה ומעמיתים לעבודה, ומלאכת צוותי השופטים והמעריכים הייתה מורכבת. בעמל רב נבחרו מתוך שפע המורים המצטיינים אלו שחשבנו שהם המתאימים ביותר. אל השלב הכמעט סופי – שלב הראיונות פנים אל פנים – הגיעו 50מורים, בועז בן עמי, תושב גבעת שמואל, מחנך בבית ספר יסודי בפתח תקווה הוא אחד מהם.
בועז בן עמי המחנך מגבעת שמואל

בועז בן עמי נולד בשנת 1980 בנס ציונה "את נוף ילדותי אני זוכר כשעוד העיר הייתה מושבה קטנה עם מעט בתים ואנשים כשכולם מכירים את כולם בשכונה" אומר בועז בן עמי ומוסיף " במושבה היה רק  בית ספר ממ"ד אחד וכיתה אחת לכל שכבה שם זכיתי בחידוני התנ"ך הראשונים שלי, אחרי הצהריים נהגנו לבלות ברכיבה על אופניים   ובין מטעי פרדסים שסביבה ובשבילי גבעת האירוסים הפורחים"

 

 מסלול ידוע מראש של מורה מצטיין

"כילד גיליתי את המקום בו אהבתי לשהות – הספרייה העירונית,  צללתי בין ספרים וחלמתי לטייל בארצות העולם" מספר בועז בן עמי, "כתלמיד  ישיבה תיכונית עם פנימייה והתעוררתי לסדר יום אינטנסיבי שנמשך עד הערב, ובמהלך השהות מצאתי עצמי עם חבריי יושב ומעביר להם שיעורים פרטיים, מסייע בהכנת שיעורי הבית, בין לבין היינו משחקים במגרשים ובמרחבים הפתוחים"

 

חידון התנ"ך הוא חידון שנתי לבקיאות בתנ"ך, שנערך בישראל והפך למסורת מאז הוחל בו במסגרת חגיגות העשור למדינת ישראל

 

אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל, מתוך הרצון שהחידון יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ"ך במערכת החינוך, החידון יותאם לאופי לימודי התנ"ך במערכת החינוך.

חידון התנ"ך הינו תהליך הנמשך לאורכה של כל שנת הלימודים, ומטרתו להעמיק את העניין, ההתבוננות, הקריאה והשימור של התלמידים בספר הספרים – התנ"ך, ולהגביר את חשיבות התנ"ך בעיניהם ואת המוטיבציה שלהם להגות בו. חידון התנ"ך הראשון למבוגרים נערך בחגיגות העשור למדינת ישראל. כשלוש שנים לאחר מכן, בשנת 1961, נערך גם חידון התנ"ך לנוער ומאז הפך למסורת.

"באותה תקופה למדתי לחידון התנ"ך העולמי והעפלתי לשלב מחוז", מספר בן עמי בועז.

 

מסלול צבאי מאתגר

בשירותו הצבאי הסדיר, שימש בועז בן עמי כמפקד תחנת איסוף חללים בבית החולים ברזילי באשקלון, מדובר בתפקיד שדורש קור רוח ורגישות רבה לרבות התמודדות עם מצבים שלא פעם נחשבים בלתי אפשריים.

 

הדרך של בועז בן עמי לעולם החינוך

"לא יכולתי לדמיין את עצמי עושה שום דבר אחר" אומר בן עמי בועז  שפנה מייד עם שחרורו ללימודי  תעודת הוראה ותואר ראשון במכללה ברחובות ומאז שנת 2002 עוסק בהוראה וחינוך, את תפקידו הראשון כמורה עשה בעיר שדרות " התחלתי כרכז אומ"צ  לכיתה שהייתה מפורקת לגמרי שיקמתי אותה מחדש והובלתי קדימה וזאת תחת מעטה הטילים שהחל מרצועת עזה" מספר בן עמי "תמיד עסקתי בעבודה עם ילדים בסיכון הן בפורמלי והן בבלתי פורמלי".

"לפני כשבע שנים בעודי מתוגרר בגבעת שמואל" מספר בועז בן עמי  "התחלתי ללמד בבית הספר בפתח תקווה, שם שמשתי כמחנך כיתות ה'-ו'  ואף הומלצתי לתחרות המורה של המדינה ע"י הורי בית הספר, אין דבר מרגש וממלא יותר מהכרה בפועלך על ידי הורים ותלמידים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות