דחייה במועד התשלומים לחייבים בהוצאה לפועל

בשל המצב הביטחוני והמלחמה המתנהלת, הודיעה רשות האכיפה והגבייה על שורת הקלות לחייבים בהוצאה לפועל ולמי שמתנהלים בעניינו הליכי חדלות פירעון
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

חייבים בהליכי חדלות פירעון של יחידים יקבלו דחייה של מועד התשלום החודשי בגין חודשים אוקטובר – נובמבר ודחיית המועד להגשת דוחות דו-חודשיים.

במסגרת ההתמודדות הלאומית עם מצב החירום ומלחמת ״חרבות ברזל״, החליט הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי במשרד המשפטים, במסגרת נוהל דחוף שפרסם, על אפשרות דחיית התשלום החודשי שעל חייבים יחידים לשלם בחודשים אוקטובר – נובמבר.

כמו כן, במסגרת הנוהל מאפשר הממונה לחייבים לדחות את מועד הגשת הדו״חות הדו-חודשיים אודות הכנסות והוצאות, אשר הם נדרשים להגיש בחודשים אוקטובר ונובמבר. הנוהל מתייחס לחייבים ( בכל הארץ) בהליכי חדלות פירעון של יחיד המנוהלים על ידי הממונה.

מערכת ההוצאה לפועל במצב מלחמה

לאור מצב החירום המיוחד שהוחל במדינת ישראל עם פתיחת מבצע "חרבות ברזל" יפעלו לשכות ההוצאה לפועל במתכונת מצומצמת ויטופלו בהן עניינים דחופים בלבד.

על פי רשות האכיפה והגבייה ניתן להגיש בקשות בנושאים דחופים בלבד כפי שנקבעו בתקנות לשעות חירום, ובהם: בקשת חייב לבטל פקודת מאסר, בקשת חייב לעכב או לבטל פינוי, בקשות חייב בענייני חדלות פירעון, בקשת חייב לעיכוב או ביטול הליך, בקשת זוכה לנקיטת הליך דחוף לפני המצאת אזהרה וכל בקשה דחופה אחרת שפורטו בה נימוקים לדחיפות הדיון על אף תקופת מצב החירום.

כל שאר הבקשות שאינן מפורטות ברשימת הבקשות הדחופות, ובכלל זה בקשות לפתיחת תיקים, להטלת עיקולים ולנקיטת הליכים, למעט בעניינים דחופים שנקבעו בתקנות לא יטופלו ולא תשלח הודעה נוספת בעניין.

בתקופה הקרובה לא תהיה קבלת קהל פרונטלית בלשכות ההוצאה לפועל, חייבים וזוכים ללא עורך דין בלבד יכולים לזמן תור לפגישה טלפונית עם נציג לשכה דרך אתר האינטרנט ואפליקציית My Visit. השירות לא מיועד לעורכי דין. בנוסף, לא יתקיימו דיונים, למעט בעניינים הדחופים שפורטו לעיל ולפי החלטת רשם. לא יבוצעו צווי הבאה ומאסר ולא יבוצעו הליכים מבצעיים.

בהתאם להודעת שר המשפטים על מצב החירום, מועדי התשלום של צווי התשלומים בהוצאה לפועל נדחים עד לסיום מצב החירום המיוחד, למעט בתיקי מזונות. יובהר, כי דחיית מועדי התשלומים לא חלה בתיקי מזונות.

גם הליכי העיקול הוקפאו

עוד מעדכנים ברשות האכיפה והגבייה, כי בתקופת החירום לא יבוצעו הליכי עיקול חדשים. ככל הנדרש, ניתן לפנות בבקשה לביטול או לעיכוב הליכים שננקטו, באמצעות הטופס המקוון, תוך פירוט הנסיבות האישיות המצדיקות את ההקלה נוכח המצב הביטחוני.

לצד זאת, תופחת תוספת הפיגורים הקבועה – בקנסות למעט קנסות של רשויות מקומיות, אשר מועד אחרון לתשלומם חל בין התאריכים 08.10.2023 ל-08.11.2023 ובהתאם תינתן אורכה של חודש ימים לתשלומם בערכי הקרן בלבד. הסכומים המופחתים יתעדכנו במערכת בעוד מספר ימים.

באשר לחובות מסוגים אחרים, ניתן לפנות בבקשה להפחתת תוספת פיגור או הפרשי הצמדה וריבית ולבקש פריסה או דחיית מועדי התשלום באמצעות הטופס מקוון תחת הנושא "מבצע חרבות ברזל" תוך פירוט הנסיבות האישיות המצדיקות את ההקלה נוכח המצב הביטחוני. המרכז יפעל בגמישות, רגישות ובזריזות האפשרית בטיפול בבקשה, לנוכח המצב הקיים.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות