הקרב על הסייבר – הפרקליטות פועלת להסרת תוכן מסית

מאז פרוץ המלחמה, ב-7 באוקטובר, הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כ-4,450 בקשות להסרת תכנים שהועלו ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק
דנה לווינסקי |
פייסבוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה החלה, מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, לפעול להסרת תכנים, חשבונות, דפים ומשתמשים ברשתות החברתיות השונות, המפיצים תכני הסתה לאלימות ולטרור המזוהים עם ארגון הטרור חמאס, המפרסמים דברי שבח למעשי טרור, והמציגים תמונות מבזות או משפילות של הרוגים, פצועים וחטופים מאזור עוטף עזה. הפעילות מתבצעת בשיתוף פעולה הדוק עם הגורמים הרלוונטיים בצה"ל, בשב"כ, במערך הסייבר הלאומי, במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל.

במסגרת פעילות זו, העבירו גורמי הביטחון עד לשעות הצהריים היום, למעלה מ-5,200 תכנים ופרסומים הכוללים תכני טרור אסורים, שהועלו על-ידי תומכי ארגון הטרור חמאס.

מרבית הבקשות – לפייסבוק

מכלל תכנים אלה, הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות כ-4,450 בקשות להסרת התכנים, לפי החלוקה הבאה:

  • כ-2,150 בקשות הוגשו לפייסבוק;
  • כ-1,240 בקשות הוגשו לטיקטוק;
  • כ-680 בקשות הוגשו לטוויטר;
  • כ-245 בקשות הוגשו לאינסטגרם;
  • כ-143 בקשות הוגשו לטלגרם;
  • בקשה אחת הוגשה ליוטיוב.

כ-90% מכלל הבקשות לפלטפורמות של חברת מטא – פייסבוק ואינסטגרם – התקבלו והתכנים הוסרו. כ-85% מהפניות לטיקטוק התקבלו אף הן והתכנים הוסרו.

אשר לרשת טוויטר, נעשה כעת מאמץ לקדם קשר מול החברה על מנת להעלות את מידת היענותה לבקשות. יצוין, כי נפח הפעילות לגבי תכנים בלתי-חוקיים ברשתות החברתיות עלה בכ-1,000% פחות (פי עשרה ויותר).

בקשות להסרת האשטגים

נוסף על הפעילות האמורה, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה פנתה בבקשה להסרת האשטאגים (תג המשמש לסימון וקיטלוג נושאים ברשתות החברתיות) שנוצרו עם פרוץ המלחמה ומזוהים עם ארגון הטרור חמאס. בין היתר, הוסרו האשטאגים שצורפו לעשרות רבות של סרטונים פרו-חמאסיים, וזכו לצפיות של מאות מיליוני משתמשים. כן הוגשה פנייה לרשת טיקטוק להסרת מספר סרטונים שבהם שירי הלל לחמאס, המשבחים את מתקפת הטרור הנרחבת שבוצעה ב-7 באוקטובר. השירים שימשו כסאונד בטיקטוק לכמה אלפי סרטונים, וטיקטוק הסירה את הסרטונים הללו.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות