הלמ"ס: האינפלציה התכווצה ל-3.8%

מדד המחירים לצרכן ירד בספטמבר ב-0.1%, בניגוד לתחזיות, וקצב האינפלציה בחישוב שנתי ירד מתחת ל-4%, מחירי הדירות החדשות ירדו ב-2.1%
נעמה כהן |
אילוסטרציה Envato

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) מפרסמת את מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר, ערב המלחמה, שהפתיע והציג ירידה בעשירית האחוז, בניגוד לתחזיות שצפו כי יעלה.

האינפלציה השנתית ירדה לשיעור של 3.8% לצד ירידה של 0.4% במחירי הדירות. הנתונים מתייחסים כאמור לחודש ספטמבר, בטרם החלה המלחמה.

גורמים שונים, בעיקר ירידת המדד, ביחד עם פריצת המלחמה והעובדה כי גם בארה"ב וגם באירופה לא עלתה הריבית, מובילים להערכה כי בנק ישראל לא יעלה עוד את הריבית במשק בשבוע הבא וכי הריבית הבסיסית תישאר בשיעור של 4.75%.

על פי הודעת הלמ"ס, מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ספטמבר ב-0.1% בהשוואה לחודש אוגוסט והגיע לרמת מדד של 104.9 נקודות. מדד המחירים לצרכן ללא דיור ומדד המחירים לצרכן ללא אנרגיה ירדו אף הם ב-0.1%. מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות ירד ב-0.2%.

ירידות מחירים בתחבורה

ירידות מחירים בולטות נרשמו בענף התחבורה שירד ב-1.5%, ובתחום המזון, התרבות והבידור שירדו ב-0.5% כל אחד. לצד זאת, נרשמו עליות מחירים בולטות בתחום הירקות ופירות הטריים, שירותי החינוך, שכר הדירה, ריהוט וציוד לבית, הלבשה, הנעלה ובריאות.

ב-12 החודשים האחרים מדד המחירים לצרכן עלה ב-3.8, מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות ומדד המחירים לצרכן ללא אנגריה עלה ב-3.7%, כל אחד ומדד המחירים לצרכן ללא דיור עלה ב-3.3%.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות