מתחילת המלחמה: כ-100 חשודים נעצרו על הסתה והזדהות עם חמאס

מאז החלה הלחימה עצרה המשטרה ברחבי הארץ חשודים רבים על פרסום הסתה, דבר נאצה והזדהות עם ארגון הטרור, בין היתר ברשתות החברתיות
דניאל בן חמו |
הפגנת תמיכה בחמאס, החודש בחברון. צילום: פלאש 90

השבוע האחרון, מאז האסון בעוטף עזה ותחילת מלחמת "חרבות הברזל", פועלת המשטרה בכל רחבי הארץ כדי להתמודד עם מי שמסית ומביע הזדהות עם ארגון חמאס.

במסגרת מאבקה של המשטרה נגד מסיתים, תומכי טרור ופורעי חוק הפוגעים בסמלי השלטון, עצרו שוטרי מחוז צפון מעל ל-30 חשודים. בין החשודים נמנים משפיעני רשת, עובדי הוראה ועורך דין.

גם משטרת מחוז ירושלים נאבקת בתופעת ההסתה ועצרה מתחילת הלחימה כ-40 חשודים. מאז פרוץ הלחימה נחקרו במחוז חשודים רבים בהסתה, הזדהות או תמיכה בטרור, מרביתם בוצעו ברשתות החברתיות.

בין היתר, נעצרו שתי תושבות מזרח ירושלים, מורה בבית ספר ורכזת הסעות תלמידים. הן חשודות כי פרסמו תכנים הכוללים גילויי שמחה והסתה לטרור ואלימות. הן נעצרו לאחר שהשוטרים איתרו את הפרסומים שלהן ברשתות החברתיות.

"סעודת חג עם בלה חדיד"

במקרה נוסף, נעצר צעיר בן 20 מטייבה בחשד שתלש והשחית דגל ישראל שהיה תלוי על ניידת כיבוי אש. חוקרי תחנת משטרת טייבה פתחו בחקירה עם קבלת הדיווח ובסופה נעצר החשוד ונכלא.

עוד בטייבה הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד גננת צעירה, בשנות ה-20 לחייה, בגין הזדהות עם ארגון טרור והפצת דברי הסתה ברקע הלחימה בדרום. המשטרה מבקשת להותירה במעצר עד תום ההליכים.

בפתח תקווה נעצר נער בן 16 בחשד לתמיכה בטרור. הקטין נעצר לאחר שהעלה פוסטים ברשת החברתית שהם הוא מגבה את פעילות חמאס ומשבח את ארגוני הטרור. באחת ההודעות כתב: "מציע ומאחל בהצלחה לכל כוחותינו: חיילי חמאס, חיילי הג'יהאד האיסלאמי, BDS, שעושים עבודת קודש לילות כימים. אלופות ואלופים, מלכות ומלכים שלנו!!". לאחר מכן הוסיף: "מזמין את כולם לסעודת חג עם בלה המלכה חדיד".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות