משרד המשפטים מקל על עמותות שמבקשות לסייע במלחמה

רשמת העמותות וההקדשות במשרד המשפטים: עמותות שנועדו לסייע לנזקקים יוכלו לגייס תקציבים ותרומות לתמיכה במערך הלוחם ובאוכלוסייה שנפגעה
מעיין לביא |
מלחמת חרבות ברזל
התגייסות לעזרה לנפגעים ולחיילים, צילום: פלאש 90

בעקבות פניות של עמותות ליחידת העמותות והחל"צ ברשות התאגידים, ומתוך רצון לאפשר למגזר השלישי לממש את ייעודו ולתת מענה אפקטיבי לצרכים העולים מהשטח בתקופת מלחמה, החליטה רשמת העמותות וההקדשות על הקלה בהנחיות. הרשמת קבעה כי בעת הזו, עמותה תוכל לקיים פעילות שנועדה לסיוע מיידי וחיוני במצב מלחמה, בלי להגיש בקשה לשינוי מטרות העמותה, גם אם פעילות זו לא תואמת באופן מלא את מטרותיה המאושרות. יחד עם זאת, על הפעילות להיות קרובה למטרות העמותה וכן לנהל בנפרד את הפעילות החדשה בספרי הנהלת החשבונות של העמותה, וזאת כל עוד מוכרז מצב חירום במדינה.

כך למשל, עמותה שבין מטרותיה סיוע לנזקקים או עמותה שבין מטרותיה שמירה וחיזוק קשר עם יוצאי חיל מסוים, יכולה להרחיב פעילותה ולפעול לגיוס תקציבים ותרומות לצורך רכישת ציוד ומזון או מתן שירותים לאנשי מילואים, לאוכלוסיות תומכות לחימה ולאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה.

הקלה ברגולציה

מר איתמר דוננפלד, מנכ"ל משרד המשפטים: "משרד המשפטים עושה כל שביכולתו להקל על הרגולציה, במיוחד בזמנים קשים אלה. החלטת רשמת העמותות לאשר למגזר השלישי להרחיב את פעילותו, מעבר למטרות הרשומות של העמותות, לתמיכה ולסיוע במצב מלחמה, תקל על התושבים והאזרחים במדינת ישראל. כמו כן, היא תסייע לתורמים מחו"ל להעברת כספים, באמצעות העמותות, לטובת התמודדות עם אתגרי השעה. תרומת הכספים לעמותות רשומות, לצורך תמיכה בלחימה ובאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה, תאפשר לוודא שהכספים מגיעים לייעדם וכן תאפשר שקיפות לציבור".

עו"ד שולי אבני שוהם, רשמת העמותות, ראש רשות התאגידים: "מתוך הבנת החשיבות של תרומת המגזר השלישי לחברה הישראלית, הוחלט כי בשעת חירום יש לתת לעמותות לגייס תרומות למען פעילות סיוע הקשורה בלחימה. בהזדמנות זו, חשוב להזכיר לציבור התורמים, שבעת תרומה לעמותה כדאי לוודא באתר גיידסטאר כי העמותה לה מעוניינים לתרום אכן רשומה ומחזיקה אישור ניהול תקין או אישור על הגשת מסמכים ככל שמדובר בעמותה חדשה".


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות