רופא מת"א נאשם בייבוא סם אונס לישראל

לפי כתב האישום, חבילה של סמים מסוכנים, בהם גם קטמין ו-MDMA, נתפסה בביתו של הרופא לאחר שנשלחו אליו מארה"ב. להגנתו טען כי נועדו להסרת ריסים מלאכותיים
גילי סיוון-כהן |
חלק מהסמים שנתפסו אצל הרופא הנאשם. צילום: דוברות המשטרה

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד רופא תושב תל אביב, לאחר שייבא ארצה סם מסוכן מסוג GBL ("ג'י") בכמות של כ-160 גרם, ובביתו נמצאו סמים נוספים בכמויות שונות, שלא לצריכה עצמית. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של ייבוא סמים מסוכנים והחזקת שלא לצריכה עצמית של סמים מסוכנים.

מכתב האישום עלה כי בתחילת חודש אוגוסט התקבלה בארץ החבילה, לאחר שנשלחה מארצות הברית, ונתפסה במכס. כמו כן, במועד מעצרו החזיק הרופא במקומות שונים בביתו, שלא לצריכה עצמית וללא היתר כדין, סמים נוספים מסוג זה וכן בנוסף מסוג קטמין, MDMA, מפדרון ("ממסי"), קנבוס ופסילוצין.

בחזקת מסוכן

הנאשם הודה כי ייבא את הסמים מחו"ל, אולם מסר גרסה לפיה הוא משתמש בסמים אלו בכדי להסיר ריסים מלאכותיים ולצרכי מין.

באשר לסמים אשר נתפסו בדירתו, אשר הינה בבעלותו, בתחילה הנאשם מסר גרסה כי חלק מהסמים שנמצאו הינם שלו וחלק מהם של בן זוגו, אולם בהמשך החקירה חזר בו והודה כי הוא הבעלים של כל הסמים שנתפסו.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשם: "המשיב הינו רופא חדר מיון וקופת חולים, מתוקף תפקידו אמון על בריאות הציבור ומכיר היטב את הסיכונים הקיימים בשימוש בסמים. חרף זאת, המשיב ייבא והחזיק סמים מסוגים שונים בכמויות מסחריות, בין היתר סמים קשים הנחשבים ל"סמי אונס". המשיב מעל באופן בוטה באמון אשר ניתן בו מתוקף תפקידו, ומכאן קמה חזקת מסוכנות בעניינו".


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות