בגלל התנגדות ללהט"ב – בוטל כנס באזור השרון

ביהמ"ש קיבל את עמדת המועצה האזורית וקבע שהנזק שעלול להיגרם לה אם אכן יתקיים האירוע של עמותת אבן ישראל לחינוך יהודי הוא גדול
רונן לוי |
הרב יגאל לוינשטיין מגיע לתל אביב בחודש שעבר. צילום: פלאש 90

בית המשפט דחה בקשת עמותת "אבן ישראל לחינוך יהודי", לחייב את המועצה האזורית דרום השרון להקצות עבורה את היכל התרבות שלה, לצורך עריכת כנס בעוד שבוע.

מאחר ובקשת העמותה נדחתה, היא חויבה בהוצאות בסך של 7,500 שקלים.

העמותה מגדירה את עצמה כעמותה הפועלת לקידומו של סדר יום ביקורתי כלפי מה שנתפס על ידה כערכים פרוגרסיביים. תוך כך, המבקשת פועלת להשפיע על השיח בחברה הישראלית בנוגע לתנועה הלהט"בית, ובין היתר מארגנת כנסים בנושא, שקהלם העיקרי הוא תלמידי ישיבה ומורים בחינוך הדתי.

לפני כשבועיים היא חתמה על טופס הזמנת אירוע בהיכל התרבות של המועצה ב-12 באוקטובר, ואולם למחרת המועצה ביטלה את ההזמנה, לאחר שלטענתה היא נחשפה לתכנים הצפויים של הכנס ולכך שהוא צפוי לשמש במה מרכזית לאמירות קשות ופוגעניות כלפי קהילת הלהט"ב, העומדות בסתירה לערכי המשיבה ותושביה, הדוגלים בשוויון ובסובלנות כלפי האחר.

המועצה הפנתה לכך שבכנס צפויים להישמע דבריו של הרב יגאל לוינשטיין בעניין "שורשי החשיבה של תנועת הלהט"ב" ודבריו של הרב יהושע שפירא. השניים התפרסמו בכמה מהאמירות הקשות ביותר שנשמעו נגד הקהילה הלהט"בית: דבריו של הרב לוינשטיין ב-"נאום הסוטים", הכינוי "בהמות" והקריאה "להדביר" את ההומוסקסואליות; ודבריו של הרב שפירא כי הלהט"ב הוא בבחינת "חולי הולך ומתפשט".

"חולי הולך ומתפשט"

העמותה טענה מנגד שהחוק לא מתיר למועצה, כנותנת שירות, להפלות את המבקשת בשל השקפותיה ושביטול הכנס במועדו יפגע בה, שכן הוא נקבע ליום האחרון של חופשת תלמידי הישיבות, שהם קהל היעד של הכנס.

בית המשפט קבע שהנזק שעלול להיגרם למועצה אם יינתן הצו, וכן הנזק העלול להיגרם לרגשות הציבור בכלל ולאלה של חברי הקהילה הלהט"בית בפרט, גדול מהנזק שעלול להיגרם למבקשת כתוצאה מאי מתן הצו. נקבע שהמבקשת תוכל לשכור אולם במקום אחר ובזמן נדחה.

בהחלטתו בית המשפט הביא בחשבון את הטענה כי בעת ההתקשרות בין הצדדים, המבקשת לא גילתה ואף הסתירה מידע מהמועצה, הן בדבר תוכנו של הכנס והן בדבר העובדה שבחודשים האחרונים, שני גופים נמנעו מלהשכיר למבקשת אולמות לצרכי כנסים דומים באריאל ובפסגת זאב.


עו"ד הילה אקרמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות