בהכוונה ומימון איראני – שני צעירים נאשמים בהצתת רכבי יהודים

לפי האישום, איש מנגנוני הביטחון האיראני, ביקש מהשניים לעשות "פאודה" בישראל, על דרך של הצתת רכוש ושבירת חלונות וכן לצלם קציני משטרה ופוליטיקאים
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה shutterstock

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד חמאד חמאדי, בן 23, תושב נצרת ויוסף חמאד בן 18 תושב מקייבלה בגין מגע עם סוכן זר והצתה. אשר הציתו רכבים של יהודים עבור האיראנים.

לפי כתב האישום, הנאשם חמאד חמאדי סיכם עם זיאד תושב ג'נין שהכיר ואחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה, כי יסייע להם להכניס אנשים, יקל על הסתננותם ועל שהותם שלא כדין בישראל, והכל תמורת תשלום כספי. בחודש מרץ 2023, הגיע הנאשם חמאדי סמוך לגבול עם ירדן ואסף ברכבו חמישה מסתננים והסיע אותם לשטח ישראל וקיבל תשלום כספי עבור כך. בהמשך, הנאשם חמאדי אף בדק עבור זיאד מקום ספציפי לאורך הגבול עם ירדן לביצוע הסתננות. הנאשם חמאדי בדק ועדכן שהמקום אינו מתאיים לביצוע הסתננות.

במהלך חודש מאי 2023, נפגשו תושבים מאיזור ג'נין עם איש ממנגנוני הביטחון האיראניים במספר הזדמנויות בירדן. אשר בקש מהם לפעול עבורו, תמורת תשלום, להברחת כלי נשק משטחי ירדן לשטחי יהודה ושומרון, לעשות "פאודה" (כאוס) בישראל, על דרך של הצתת כלי רכב, תחנות דלק ושבירת חלונות של בתי עסק, תוך תיעוד המעשים, וכן ביקש לצלם קציני משטרה ופוליטיקאים. עוד ביקש האזרח האיראני לפעול לקידום התנקשות בחייו של ח"כ לשעבר יהודה גליק, והכול בהכוונה ומימון איראני.

בהמשך לכך, ולשם קידום התוכנית האיראנית, פנו שני התושבים מאיזור ג'נין לזיאד אשר פנה לנאשם חמאדי והציע לו להצית רכבים של יהודים ולתעד זאת, תמורת תשלום כספי של 5,000 שקלים עבור כל רכב שיוצת. זיאד הבהיר לנאשם חמאדי כי המשימה היא בהכוונת גורמים איראניים מחו"ל, אשר מממנים את התשלום עבורה ודורשים לצלם את הצתת הרכבים, ולהעביר את התיעוד לידיהם, לצורך הוכחת ביצוע המשימה.

מעשי ההרס תועדו

בהמשך להסכמתו של הנאשם חמאדי לביצוע המשימה ועל מנת להוציאה אל הפועל, פנה לנאשם יוסף ושיתף אותו בחלק מפרטי המשימה תוך שהוא מציין בפניו כי התוכנית היא להצית רכבים של יהודים, תמורת תשלום של 1,000 שקלים עבור כל רכב שיציתו השניים, והכל מבלי לשתף את הנאשם יוסף כי מי שעומד מאחורי המשימה הם גורמים איראניים. הנאשם יוסף הסכים להצעה והשניים נסעו לכיוון חיפה חאיר שמילאו בנזין בבקבוק פלסטיק.

הגיעו הנאשמים אל רחוב האר"י בחיפה, בהבינם שמדובר ברחוב המאוכלס בתושבים יהודים, עצרו הנאשמים את הרכב בסמוך לאחד הבתים, הנאשם יוסף שפך את הבנזין על צמיגים של ארבע מכוניות ושילח אש בהם תוך שהנאשם חמאדי מתעד את המעשים באמצעות הטלפון הסלולארי שלו, על מנת לשלוח את התיעוד לזיאד ולגורמים האיראניים, בהמשך לסיכום ביניהם.


עו"ד חאלד סולחי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות