אישום: תושב נהריה עקץ מוכרים ביד 2

אורן אואנונו, כבן 40, נאשם כי יצר קשר עם המוכרים ורכש מהם מכשירי אייפון, אך העביר מסמכי תשלום מזויפים. הוא נתפס בזכות מלכודת משטרתית
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט הוגש כתב אישום הוגש נגד אורן אואנונו, תושב נהריה בן 40, שנהג ליצור קשר עם מוכרים באתר יד 2 ולהעביר להם מסמכי תשלום שהתבררו כמזויפים. בעסקה האחרונה בה ניסה להוליך שולל מוכרת אייפון, הציבה לו המשטרה מלכודת ועצרה אותו.

על פי כתב האישום, אואנונו, נהג לזייף מסמכי העברת תשלום למוכרים. הוא מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות ושימוש במסמך מזויף. אואנונו הצליח לקבל לידיו ארבעה מכשירי אייפון מידי מוכרים באתר הפופולרי, ששוויים 15 אלף שקלים. עסקאות נוספות שניסה לבצע, על סך 28 אלף שקלים, לא יצאו לפועל משום שהמוכרים חשדו בו.

בעסקה האחרונה בה נמכר אייפון לנאשם, במסגרתה ניסה להוליך שולל את המוכרת ולא להעביר לה תשלום, הציבה לו המשטרה מלכודת ועצרה אותו. כתב האישום כולל תשעה מקרים מהם עולה השיטה בה פעל הנאשם.

על הכוונת: אייפונים וקורקינטים חשמליים

אחרי שראה מודעות מכירה באתר יד 2 פנה אואנונו למוכרים, ולאחר שסיכמו על מחיר העסקה הוא זייף מסמך העברה בין חשבונות בנק, ושלח למוכר בווטסאפ צילום של המסמך המזויף. לאחר מכן שלח אואנונו נהג מונית לאסוף את המכשיר שלא ידע דבר על התרמית. בארבעה מהמקרים הצליח הנאשם לקבל לידיו מכשירי אייפון 13 ו-14.

חמישה מוכרים אחרים שסיכמו איתו על מכירה חשדו בו ואחרי שלא העביר כסף לחשבונם, הם ביטלו את העסקאות, שכללו בין השאר קורקינט חשמלי בשווי 8,900 שקלים וצמיד בשווי 9,800 שקלים. בעסקה בה "קנה" אייפון 13 מידי לקוחה שהוכוונה על ידי המשטרה, הוא נתפס והובא למעצר.


עו"ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות