בקשה לייצוגית: "הדבש של רמי לוי לא טהור"

בתביעה שהוגשה נגד רשת השיווק הקמעונאית נטען כי אף שעל אריזת המוצר נכתב כי מדובר בדבר "טהור", בפועל בדיקות מעבדה הוכיחו שלא כך הדבר
גילי סיוון-כהן |
דבש
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בלוד, הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד רמי לוי שיווק השיקמה וזאת בטענה להטעית צרכנים והרשת מכרה דבש לא טהור. בבקשה נטען כי על אריזת המוצר נרשם כי מדובר בדבש 100%, כשבפועל בדיקת מעבדה שמציגים העותרים קובעת כי מדובר בדבש אשר הוסף לו ממתיק בשם psicose-d(פסיקוזה). טרם הוגש כתב הגנה.

הבקשה לתביעה הסתמכה על הודעת מועצת הדבש מהשבוע האחרון, אשר טענה כי ממצאי בדיקת איכות במעבדת Intertek הגרמנית מראים כי בדבש המיובא ע"י 'רמי לוי שיווק השקמה' קיימים מרכיבי פסיקוזה Psicose, סירופ סוכר, אשר אינם עומדים בתקן האירופי – ואינם מהווים דבש טהור.

כזכור, משרד החקלאות אישר לקראת ראש השנה ייבוא של 500 טון דבש ללא מכס, וזאת על אף כי במועצת הדבש אמרו כי צעד זה ננקט למרות שבמועצה דיווחו כי ישנה כמות מספיקה של דבש לחגי תשרי. במכרז לייבוא דבש זכו 5 רשתות קמעונאיות – ויקטורי, רמי לוי, שופרסל, אושר עד ויוחננוף.

הנורה האדומה לא נדלקה

רשת 'רמי לוי שיווק השקמה' שיווקו ראשונים את הדבש המיובא, במחיר של 15.90 שקל ל-900 גרם. כלומר, כ-17.5 שקלים לק״ג, וזאת כאשר המחיר הממוצע של ק"ג דבש בישראל עומד על 36 שקלים. במועצת הדבש טענו אז כי המחיר הנמוך שהציעו "רמי לוי שיווק השקמה", בלתי סביר ביחס לעלות ייצור דבש טהור ובריא, זאת על פי מדד מחירי הדבש ברחבי העולם. בשל פער מחירים זה החליטו במועצת הדבש לשלוח את הדבש המיובא לבדיקת איכות במעבדה הבינלאומית Intertek בגרמניה.

עוד נטען כי "'הנורה האדומה' שנדלקה אצל מועצת הדבש והובילה לבדיקת איכות – הייתה צריכה להידלק גם אצל רמי לוי, איש עסקים ותיק ומנוסה ובעליה של חברה ציבורית". עוד נכתב בבקשת התביעה כי רמי לוי הסיר מהמדפים את המתחרה הישראלי המרכזי דבש "יד מרדכי" – וזאת בשיא תקופת הביקוש לדבש, ובכך יתכן שעבר גם על דיני התחרות.

"יש לגרום לרמי לוי ליתן את הדין על התנהלותו ומעשיו. החל בהטעיה הצרכנית שבמכירת ושיווק דבש המכיל לכאורה דבש בלבד, בעוד שבפועל הוא אינו כזה; המשך בניצול כוח מונופוליסטי בדחיקת מתחרה מרכזי מחוץ למדפים בתקופת צריכת שיא, בכדי להגדיל את הרווחים בגין הדבש ושלילת חופש הבחירה מלקוחותיו; דרך צפצוף על הדין ועל תנאי ההליך המכרזי בו נטל חלק ובמסגרתו הוא נהנה מהטבות מס בשווי מיליוני שקלים.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות