אישום: התחזו לשוטרים וביצעו שוד

ממד טורקי, 28 מראשל"צ, ועמאד עסאספה, 28 מבת ים, נאשמים בביהמ"ש המחוזי בת"א בביצוע השוד בבית בחולון, לאחר שהתחזו לשוטרים ואף זייפו צו חיפוש
אייל חן |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום כנגד עלי ממד טורקי, 28 מראשון לציון, ועמאד עסאספה, 28 מבת ים, לאחר ששדדו באיומים תושב חולון בביתו, תוך שהם מתחזים לשוטרים שהגיעו לבצע חיפוש בבית.

מכתב האישום עולה כי השניים זייפו מסמך הנחזה להיות צו מעצר על שם המתלונן ומסמך נוסף הנחזה להיות בקשה של משטרת ישראל לצו חיפוש, הנושא חותמת של בית משפט השלום בתל-אביב. לצורך מימוש תוכניתם, גנב עמאד רכב מחניון הברזל בתל אביב יום לפני ביצוע השוד.

למחרת בבוקר הגיע עמאד ברכב, ביחד עם אישה ושני גברים נוספים, לרחוב שבו גר המתלונן בחולון. לאחר שהחנו, החבורה נכנסה לבניין מגוריו של המתלונן מצוידת באקדח ואזיקים ועלתה לקומת דירתו, כאשר באותה העת, שהה עלי ממד בקרבת הבניין. החבורה דפקה בעוצמה על דלת הדירה תוך קריאות "משטרה לפתוח", וכאשר המתלונן פתח את הדלת, האישה ביקשה ממנו תעודת זהות ולאחר מכן הודיעה לו שהוא עצור בגין הלבנת הון והורתה על איזוקו.

עשרות אלפי שקלים במזומן

המתלונן, כך מתואר בכתב האישום, ביקש לראות תעודות מינוי, ובתגובה עמאד והאחרים כפתו אותו באזיקים בכוח, כאשר אחד מהם חונק אותו ומצמיד אקדח לראשו. עמאד והאחרים הובילו את המתלונן לחדר השינה, השכיבו אותו על המיטה, כאשר אחד מהחבורה נשען בברכו על בטנו של המתלונן וחנק אותו בעוד שאחר כיסה את פניו בכרית ושמיכה והצמיד אקדח לראשו. עמאד והאחרים דרשו לדעת היכן המתלונן מחזיק את שעוניו והמתלונן הנחה אותם באשר למקום הכספת בביתו ואופן פתיחתה.

בהמשך לכך, החבורה פתחה את הכספת וגנבה מהכספת ומהדירה שני שעוני Patek Philippe, האחד בשווי 800 אלף שקלים והשני בשווי 300 אלף שקלים, שעונים נוספים, תכשיטי זהב ויהלומים בשווי עשרות אלפי שקלים, כסף מזומן בסך 16 אלף שקלים ואת הטלפון של המתלונן. כמו כן, לקחו את מכשיר ה-DVR על מנת למנוע את זיהויים.

במקביל, נטען עוד, אזרח אשר הבחין בחבורה נכנסת לבניין והדבר עורר את חשדו, הודיע למשטרה וניידת הגיעה למקום. כרבע שעה לאחר כניסתם לדירה, ברחו ממנה עמאד והאחרים. עמאד השליך את הטלפון של המתלונן בסמוך לבניין דירת המתלונן, נכנס לרכב ונסע לצומת רחובות סמוך בחולון, שם נטש את הרכב. בשעה 9:56 שלח עמאד לנאשם את מיקומו ברח' קדושי בלזן בחולון ומיד בסמוך לאחר מכן הגיע רכב לאסוף אותו מהמקום.

לאחר שאותר הרכב על ידי משטרת ישראל, הועבר לחניון משטרתי בראשון לציון. בערך בשעה 03:00 לפנות בוקר, הגיע עלי ממד לחניון המשטרתי, גנב את הרכב ובהמשך הלילה העבירו לשטחים דרך מעבר אליהו.


עו"ד אביעד רייפר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות