שנתיים מאסר לגנב רכב שפרץ מחסומים בנתב"ג

על פי הרשעתו, הנהג טעה בכיוון ונכנס בשוגג למתחם נתב"ג, ועל מנת להימלט מהמקום עם הרכב הגנוב פרץ את המחסומים. השופט: "סיכן את חיי האזרחים"
גילי סיוון-כהן |
נהיגה במהירות מופרזת - ייצוג משפטי משרד עו"ד רוני ברוש
envato

גנב רכב לא השתמש בתוכנת ניווט ועשה את הטעות הכי גדולה, כאשר הגיע ככל המקרה בשוגג לנתב"ג עם הרכב הגנוב, זה הסתיים בכשנתיים מאסר לאחר שכדי לברוח משם, פרץ שני מחסומים ואף ניסה לדרוס אחד המאבטחים והמאבטח ירה לעבר הגלגלים של הרכב והוא נעצר.

השופט שמאי בקר סיכם במסר לגנבים: "נהיגה פוחזת וסיכון חייהם של אזרחים, שוטרים או חיילים תוך כדי בריחה, לא רק שאין שום סיכוי ממשי לברוח, אלא שהיא מאריכה מאוד מאוד, לפעמים מכפילה ויותר, את המאסר".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב, בחודש ספטמבר האחרון, הנאשם תושב השטחים, התפרץ לרכב בת ימי בכך שניפץ את חלון הדלת הקדמי, פתח את הדלת הנהג, נכנס אל הרכב ונסע מזרחה.

לא ברור למה, אולם הנאשם הגיע – מכל המקומות – דווקא לשערי נמל התעופה בן גוריון, שם התבקש על ידי מאבטח לעצור את הרכב, אולם זה לא שעה לקריאותיו, האיץ את קצב נסיעת הרכב, המשיך בנהיגתו ופרץ את מחסום האבטחה הראשון ונכנס אל שטח הנמל.

הנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה עד שהגיע למחסום האבטחה השני של הנמל ובהגיעו אל המחסום השני קרא לעברו מאבטח אחר לעצור, הנאשם לא עצר תוך שנהג במהירות לכיוונו של המאבטח האיץ את קצב הנסיעה עד שכמעט ופגע במאבטח, שלא נשאר חייב וירה לכיוון גלגלי הרכב.

הנאשם עצר את הרכב, יצא ממנו והחל בבריחה חסרת תוחלת, רק כדי להיעצר זמן קצר לאחר מכן ולנחות על ספסל הנאשמים.

חומרה יתרה

נציג יחידת התביעות, עו"ד אברהם ישי, ראה בתיק זה חומרה מיוחדת, בדגש על פוטנציאל הנזק, הן על רקע הפריצה לנמל התעופה בן גוריון, אתר אסטרטגי לכל הדעות, והן על רקע העובדה שכתב האישום מספר כי הנאשם נהג במהירות לכיוון המאבטח עד שכמעט פגע בו במהלך מנוסתו.

השופט שמאי בקר גזר על הנאשם 23 חודשי מאסר וציין כי הערך החברתי שבו פגע הנאשם הינו גבוה כאשר הוא פגע בריבונות המדינה, הרשאית להחליט מי יבוא בשעריה, ומי לאו.

כמו כן ציין השופט כי העובדה שהנאשם ביצע את העבירות רק חודשיים לאחר שיצא ממאסר, כאשר שני מאסרים מותנים תלויים מעל ראשו – מהווה נסיבה לחומרא.

"הוא פגע בקניין הפרט, אשר התעורר בבוקר יום אחד רק כדי לראות את מקום החניה המיותם של היונדאי גיבורת הפרשה ובנהיגה הפוחזת של הנאשם – הוא פגע בערך החשוב של שמירת חייהם ובריאותם של המשתמשים בדרך. מידת הפגיעה לא יכולה להיות נמוכה, שכן הנאשם לא רק שלא שמע למאבטח הראשון שהורה לו לעצור, אלא שהוסיף חטא על פשע, ממש כך, וניסה גם לעקוף את המאבטח השני בנמל התעופה", כתב השופט בקר.

אלמנט ההרתעה

עוד הוסיף השופט: "רק העובדה שהמאבטח היה עשוי ללא חת, דרוך על משמרתו, וידו אמונה על ההדק – הביאה לכך שגם הוא עצמו לא נפגע, במקצועיותו ובקור רוחו – גם לא פגע בירי שביצע בנאשם עצמו ואם היה עושה כן –לנאשם לא היה אלא להלין על עצמו – הביאה לכך שהאירוע לא הסתיים באיבוד חיים".

לאחר גזר הדין ציין השופט בקר כי מדובר בעונש לא קל אך מדובר היה בנסיבות מחמירות. "דבר אחד הוא לגנוב רכב, ועל עבירה פלילית זו התשלום יהיה במאסר בפועל. אולם חזקה על הנאשם כי יפיץ ויודיע לגנבים פוטנציאליים שידעו וישמרו: נהיגה פוחזת וסיכון חייהם של אזרחים, שוטרים או חיילים תוך כדי בריחה – לא רק שאין שום סיכוי ממשי לברוח – אלא שהיא מאריכה מאוד מאוד, לפעמים מכפילה ויותר, את המאסר, ומן הראוי להימנע מכך לטובת הכל, לרבות הנאשם עצמו. עלה עליך שוטר וסימן לך לעצור? – עצור את הרכב בצד, וחסכת לעצמך חודשים ארוכים, רבים, ולעיתים יותר מכך, של מאסר בפועל", סיכם השופט בקר.


לצפייה ודירוג כבוד השופט שמאי בקר


עו"ד אברהם ג'אן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות