ביהמ"ש לטיק טוק: "העבירו פרטי משתמש שפרסם סרטונים מכפישים"

שופט המחוז בת"א הורה לחברה להעביר את הפרטים על רקע תביעה של צעירה שטוענת כי פורסמו בגנותה סרטונים מכפישים ופוגעניים דרך פרופילים פיקטיביים
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה envato

סרטונים בטיק טוק לא תמיד מצחיקים, צעירה תושבת הדרום הגישה בקשה לבית המשפט להורות לטיק טוק להעביר לרשותה פרטי משתמשים בפרופילים פיקטיביים, אחרי שפרסמו עליה ברשת החברתית סרטונים שהכפישו אותו והעלולים לגרום לפגיעה בחייה.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מתוארים פרסומים פוגעניים, שבוצעו במשך כחודש בפלטפורמת טיק טוק בפרופילים פיקטיביים. בפרסומים הוצגה התובעת, שהינה תושבת הדרום ובת למשפחה מוכרת ומכובדת מהמגזר הבדואי, כזונה ומכשפה העוסקת בכישופים ובמאגיות שחורות הגורמים למחלות ומוות תוך ציון שמות של אנשים בהם פגעה. התובעת טענה כי בעקבות הפרסומים היא ממעטת לצאת את ביתה ולהיראות בציבור מתוך חשש שינסו לפגוע בה. הרשת החברתית לא הגישה כתב הגנה אלא הודיעה לבית המשפט כי היא מותירה את ההחלטה בשאלת זכאותה של התובעת לקבלת המידע המבוקש לשיקול דעת בית המשפט.

השופט אילן דפדי שקיבל את הבקשה, ציין בפסק הדין כי הבקשה שמשתמש עצמו לא השיב להודעת המייל ששלחה לו התובעת ולמרות שמדובר במענה אוטומטי אין לשלול אפשרות כי המשתמש חזה בהודעה ומשיקוליו בחר שלא להגיב.

"ויתר על זכות השימוע"

"יש לראות בהתנהלות המשתמש כמשולה לוויתור על זכות השימוע שניתנה לו", כתב השופט בהחלטתו. "אף אם כטענת הנתבעת אין חובה על משתמש במהלך הרישום לספק תיבת דואר אלקטרוני לצורך יצירת קשר, הרי שהיה עליו ליתן אמצעי קשר כלשהו. במקרה דנן, הוא בחר ליתן כתובת דואר אלקטרוני. המשתמש לא דאג לשמור על תיבת דואר תקינה ופעילה לצורך יצירת קשר עמו ובכך מנע אפשרות מהנתבעת, אשר בפלטפורמה שלה עשה שימוש, ליצור עמו קשר כלשהו".

עוד הוסיף השופט דפדי: "כאשר בוחנים את המשמעות של מתן צו כמבוקש, נראה כי אין פגיעה ממשית במשתמש. כאמור, הנתבעת עצמה הסבירה כי אינה יודעת מי הוא אותו משתמש וכי אין לה כל דרך נוספת ליצור עמו קשר. לדברי בא כוח הנתבעת בדיון, הנתבעת לא יכולה להגיע לכתובתIP של המשתמש וכדי לאתר כתובת זו, יש לפנות לנותן השירות בארץ".


לצפייה ודירוג כבוד השופט אילן דפדי


עו”ד ונוטריון ארז קרט

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות