אישום: העובד פוטר ושרף רכוש ב-1.7 מיליון שקלים

רביע סאלח, 36 מדלית אל כרמל, נאשם בסחיטה באיומים של הקבלן שהעסיק אותו. ביחד איתו נאשמים שניים מחבריו בכך שסייעו לו לגרום נזק לציוד שבבעלותו
אייל חן |
אילוסטרציה envato

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגשו כתבי אישום נגד רביע סאלח, בן 36 מדלית אל כרמל, לאחר שסחט באיומים קבלן שפיטר אותו. וכן כנגד ראוי סלימאן סאלח, בן 24 וסודקי חלבי, בן 34 מדלית אל כרמל, שכחלק ממסכת האיומים שרפו ביחד עם רביע ציוד של המתלונן בשווי של כ-1.7 מיליון שקלים.

מכתבי האישום עולה כי במועד הרלבנטי לכתב האישום הוקם מתקן לייצור חשמל מאנרגיה סולארית בצפון. לשם הקמת המתקן התקשרה החברה הזוכה בקשר עסקי עם חברה בתחום התשתיות, בה למתלונן היו מניות. במועדים שונים קשרה חברתו של המתלונן קשרים עסקיים עם קבלנים שונים לצורך ביצוע העבודה וביניהם גם חברת כח האדם "קול מתכת בע"מ" שבבעלות רביע סאלח.

בשל כשלים בעבודת חברת קול מתכת, לפני כשלושה חודשים, הודיעה החברה שבבעלות המתלונן לרביע סאלח על סיום ההתקשרות עם חברתו, במקביל קשרה קשר עסקי עם חברה אחרת בתחום. בסמוך למועד סיום ההתקשרות החליט רביע סאלח להטיל אימה על החברה שבבעלות המתלונן על מנת להניעה לחדש את ההתקשרות עם חברתו. לאור האמור, הגיע רביע סאלח עם אחיו ראוי סאלח ועם סודוקי חלבי לאתר המיזם שילחו אש בציוד השייך למיזם ועזבו את המקום. כתוצאה ממעשיהם נשרפו 403 ממרים ושווי הנזק הוערך בכ-1.7 מיליון שקלים.

"ניסיתי להימנע, לא עבד"

למחרת, בשעות הבוקר, יצר רביע סאלח קשר טלפוני עם המתלונן וטען בפניו כי מאחר והבעלים של החברה החדשה עמה התקשרו חייב לו סך מיליון שקלים, החוב עובר אליו, וזאת על אף שלא היה כל חוב כזה. עוד הוסיף ואיים כי עדיף למתלונן לשלם את החוב שאם לא מה שקרה יום לפני, בעודו מתכוון להצתה, זו רק 'ההתחלה' והכל בכוונה להפחידו ולגרום לו לשלם לו את הכסף או לגרום לא לסיים את ההתקשרות עם החברה המתחרה.

רביע סאלח המשיך לצור קשר עם המתלונן באמצעות הודעת וואטסאפ ואיים עליו בפגיעה בו ובבני משפחתו אם לא ישלם לו כסף וימשיך להעסיק את החברה המתחרה. בין היתר, שלח הנאשם למתלונן את ההודעות הבאות: "הוא עוד עובד אין לנו שום כוונות לוותר על החוב", בתגובה שאל המתלונן "אתה רוצה שאני אזרוק אותו מהאתר?", ורביע סאלח ענה "תעשה מה שאתה רואה לנכון, אם ישאר אתה תשלם" והוסיף ואיים "שתי אופציות לך: 1. מחר בבוקר אם הוא בשטח אתה חייב. ואני אקיר לך חברים שלי הטובים וחמודים כמוני מרחובות" (השגיאות במקור).

מספר שבועות אחרי פנה סאלח רביע פעם נוספת למתלונן באמצעות הודעות וואטסאפ ואיים עליו: "על פי בדיקה שלנו הוא שם", "טוב אתה וכל משפחתך חייבים, לא אדבר איתך שוב, ביי", וכן "ניסיתי להמנע לא עבד מצטערף" (השגיאות במקור).


עו"ד אורי קינן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות